Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Erdoğan
dc.contributor.authorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.date.accessioned2023-05-24T11:10:37Z
dc.date.available2023-05-24T11:10:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.902038
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13043
dc.descriptionKocakülah, Mustafa Sabri (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe process of conceptual change begins when a preconception of a student fails to solve a problem. It ends when the student abandons his preconception and accepts a scientific concept. Although the theory and variables of conceptual change have been defined, how the theory would be implemented in a class environment has not been defined. For this reason, a course incorporating an argumentation approach supported with metacognitive strategies in accordance with the theory of conceptual change was designed and implemented for the subject of special relativity theory. A qualitatively dominant status mixed-method approach was used as the research design. The participants of the study were 51, 10th-grade students studying at a secondary school. Data were collected with qualitative and quantitative measurement tools. It was concluded that the applied course contributed positively to the students' conceptual changes and regulation of cognition (planning, monitoring, evaluating).en_US
dc.description.abstractKavramsal değişim süreci, öğrencinin ön kavramının bir problemi çözmede yetersiz kalması ile başlar. Öğrencinin bilimsel kavramı kabul ederek ön kavramını terk etmesi ile son bulur. Kavramsal değişim kuramı ve değişkenleri tanımlanmış olmasına rağmen, kuramın sınıf ortamında nasıl uygulanacağı tanımlanmamıştır. Bu nedenle bu araştırmada, kavramsal değişim kuramına uygun üstbiliş stratejileri ile desteklenmiş tartışma yaklaşımı tasarlanmış ve uygulanmıştır. Araştırma deseni olarak nicel baskın statülü karma model kullanılmıştır. Araştırmaya bir ortaöğretim kurumunun 10. sınıfında öğrenim gören 51 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri “Özel Görelilik Kuramı Tanı Testi”, “Üstbiliş Özyeterlilik Ölçeği” ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, uygulanan öğretimin öğrencilerin kavramsal değişimine olumlu katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan öğretimin öğrencilerin üstbilişine özellikle izleme, değerlendirme ve planlama boyutunda katkı sağladığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak.en_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.902038en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizik Öğretimien_US
dc.subjectÖzel Görelilik Kuramıen_US
dc.subjectÖn Kavramlaren_US
dc.subjectKavramsal Değişimen_US
dc.subjectÜstbilişen_US
dc.subjectTeaching Physicsen_US
dc.subjectTheory of Special Relativityen_US
dc.subjectPreconceptionsen_US
dc.subjectConceptual Changeen_US
dc.subjectMetacognitionen_US
dc.titleThe effect of metacognitive supported argument-based learning approach on conceptual change and metacognition in physics educationen_US
dc.title.alternativeÜstbiliş destekli tartışma tabanlı öğrenme yaklaşımının fizik eğitiminde kavramsal değişim ve üstbiliş üzerine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7943-8002en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4119-8477en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage144en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster