Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurak, Gürhan
dc.contributor.authorÇankaya, Serkan
dc.contributor.authorNacak, Ali Furkan
dc.contributor.authorBaysal, Fatma Elif
dc.date.accessioned2023-05-23T11:36:14Z
dc.date.available2023-05-23T11:36:14Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.1032295
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13041
dc.descriptionDurak, Gürhan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractIn the 21st century, STEM education is gaining importance day by day. In this study, the purpose was to reveal the content analysis of master's thesis and dissertations conducted on STEM education in the field of science education in the last five years in Turkey. A total of 117 theses and dissertations, 18 of which were dissertations and 99 of which were theses, were examined in terms of academic discipline, theoretical frameworks, instructional design models, research designs and models, research areas, statistical analyses, keywords, data collection tools, participants, variables/research focuses and related institutions. In this respect, the present study, which examined the theses and dissertations, is thought to be important with respect to revealing the current situation in the field of science education in Turkey and determining the research trends for researchers.en_US
dc.description.abstract21. yüzyılda, STEM eğitimi her geçen gün önem kazanmaktadır. Bu çalışmada fen bilimleri eğitimi alanında STEM çalışmaları konusunda son 5 yılda yapılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik analizinin ortaya konulması amaçlanmıştır. 18’i doktora 99’u yüksek lisans olmak üzere toplam 117 yüksek lisans ve doktora tezi, akademik disiplin, kuramsal çerçeveler, öğretim tasarım modelleri, araştırma desen ve modelleri, araştırma alanları, istatistiksel analizler, anahtar kelimeler, veri toplama araçları, katılımcılar, değişkenler/araştırma odakları ve ilgili kurumların belirlenmesi amacıyla incelenmiştir. Bu doğrultuda yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelendiği bu çalışmanın Türkiye’deki Fen Bilimleri eğitimi alanında STEM çalışmaları konusunda mevcut olan durumun ortaya çıkarılması ve araştırmacılar için araştırma eğilimlerinin belirlenmesi yönünden önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak.en_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.1032295en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectDissertationen_US
dc.subjectThesisen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.subjectFen Bilimlerien_US
dc.subjectDoktora Tezien_US
dc.subjectTüksek Lisans Tezien_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.titleThe current state of Turkish STEM research: A systematic review studyen_US
dc.title.alternativeSTEM araştırmalarında güncel eğilimler: Sistematik tarama çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2944-3713en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3951-9809en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4845-5245en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1234-3540en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage383en_US
dc.identifier.endpage403en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster