Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorDemir, Mehmet Özer
dc.contributor.authorArsezen, Pelin
dc.contributor.authorGündoğdu, Mertcan
dc.date.accessioned2023-05-17T11:23:15Z
dc.date.available2023-05-17T11:23:15Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1304-7590 - 2548-0871
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24010/soid.796497
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13029
dc.descriptionİlban, Mehmet Oğuzhan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, turistlerin destinasyon seçiminde tatile çıkmadan önce etkilendikleri bilgilerin ağızdan ağıza iletişim ve davranışsal niyet üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırma, Edremit Körfezi bölgesine gelen 414 yerli turistle kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kurulan teorik model yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Sonuç olarak önerilen kavramsal modele göre insanların tatile çıkmadan önceki bilgi arayışları artıkça tatilden döndükten sonra tatilleri hakkında olumlu veya olumsuz konuşma niyetleri artmaktadır. Eğer kişilerin olumsuz konuşma niyeti var ise yalnızcaağızdan ağıza olumsuz iletişimde bulunmaktadır ve olumlu ağızdan ağıza iletişim yapmamaktadırlar. Olumlu niyeti olan insanlar ise hem olumlu hem de olumsuz ağızdan ağıza iletişim yapmaktadırlar.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of the information that tourists are affected by in their destination selection before going on vacation on word-of-mouth communication and behavioral intention. The research was carried out using the convenience sampling method and data collected from 414 local tourists in Gulf of Edremit region via questionnaire. AMOS package program was used in the study and the established theoretical model was tested by structural equation modeling. As a result, it is found that, individuals with high information search during their holyday decision making tend to share more information about their holyday after they return back to home, either positive or negative. Individuals with negative intention to speak tend spread the negative word by word-of-mouth, but not positive. Whereas, individual with positive intention to speak spread the both positive and negative about their vacations by wordof-mouth.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti.en_US
dc.relation.isversionof10.24010/soid.796497en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi Aramaen_US
dc.subjectAğızdan Ağıza İletişimen_US
dc.subjectDavranışsal Niyeten_US
dc.subjectEdremit Körfezien_US
dc.subjectInformation Searchen_US
dc.subjectWord-of-Mouth Communicationen_US
dc.subjectBehavioral Intentionen_US
dc.subjectEdremit Gulfen_US
dc.titleTatile çıkmadan önceki bilgi arayışlarının ağızdan ağıza iletişim ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Edremit Körfezi örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of information search on word of mouth communication and behavioral intention: A study on Edremit Gulfen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7557-9817en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5035-0530en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6643-5731en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0612-5165en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage166en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster