dc.contributor.author | Parasız, Gökalp | |
dc.contributor.author | Kaya, Elçin Arslan | |
dc.date.accessioned | 2023-05-17T10:41:10Z | |
dc.date.available | 2023-05-17T10:41:10Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-9206 - 2687-4288 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32547/ataunigsed.843035 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13028 | |
dc.description | * Bu çalışma, “Bilim ve Sanat Merkezlerindeki Öğrencilerin Müzik Dersinde Karşılaştıkları Problemler ile Müzik Dersine Yönelik
Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi” isimli yüksek lisans tezinden türetilmiştir.
Parasız, Gökalp (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Antalya ili ve Alanya ilçesi Bilim ve Sanat
Merkezi’nde müzik eğitimi görmekte olan üstün yetenekli
çocukların müzik dersine karşı tutumlarını çeşitli değişkenler
üzerinden değerlendirmektir. Araştırma, betimsel türde ve genel
tarama modelindedir. Öncelikle, araştırmanın problem durumuna
yönelik alanyazın taraması yapılmıştır. BSM’lerde, müzik
dersleri konuları kapsamında öğretmenlerin derslerinde hangi
öğretim yöntemlerini kullandıklarını belirlemek üzere, görüşme
formu uygulanmış ve sonuçlar analiz edilmiştir. Yapılacak olan
uygulamalar için, öğrenciler, müzik derslerine ilgilerinin tespitine
yönelik geliştirilen tutum ölçeği testine tabi tutulmuştur. Yaş,
cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre öğrencilerden elde edilen
verilerin istatistiksel analizleri yapılmıştır. Ayrıca tutum
puanlarının ve anket cevaplarının dağılımları için frekans (f) ve
yüzde (%) değerleri kullanılmıştır. Araştırmaya katılan
öğrencilerin çoğunluğunu kız öğrencilerin oluşturduğu, en çok
katılımın 5. Sınıflardan ve en yoğun yaş grubunun 11 yaş
grubundaki öğrencilerden oluştuğu belirlenmiştir. Öğrencilerin
BSM’leri çoğunlukla kendilerinin tercih ettiği, müzik derslerine
karşı tutumlarının da olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Bilim
Sanat Merkezi ve normal okullardaki müzik dersi konularının
birbirinden farklılık gösterdiği, BSM’de müzik dersinin ve
enstrüman eğitiminin daha detaylı öğrenildiği, sınıfların fiziki
şartlarının yeterli olduğu, öğrencilerin enstrüman çalma ve
öğrenmede herhangi bir güçlük çekmediği sonuç olarak tespit
edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyet, sınıf ve yaş değişkenlerine göre
müzik dersine karşı tutumları değerlendirilmiştir. Öğrencilerin
cinsiyet değişkenine göre müzik dersi tutum puanlarının
değişmediği belirlenmiştir. Sınıf değişkenine göre 8. ve 2.
sınıfların müzik dersine karşı tutumlarının diğer sınıflara göre
yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yaş değişkenine göre 8, 15 ve 16
yaş gruplarının müzik dersine karşı tutumlarının diğer yaş
gruplarına göre daha yüksek olduğu sonuçları elde edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to assess the attitudes of talented children who
study music in the Science and Arts Center in Alanya District of
Antalya Province, based on various variables. The research is a
descriptive study. In the study, the general survey method was
used. First of all, the literature was searched in terms of the
problem situation of the research. Interview form was applied to
determine which teaching methods the teachers used in their
courses within the scope of topics of music courses in Science and
Arts Centres and the results were analyzed. For the applications,
the students were subjected to the attitude scale test developed to
determine their interest in music courses. Statistical analysis of
the data obtained from the students according to age, gender, and
class variables was done. Also, frequency (f) and percentage (%)
values were used for the distribution of attitude scores and
questionnaire responses. It was determined that the majority of the
students who participated in the study were female students, and
the highest participation rate was composed of 5th-grade students
and the most intensive age group consisted of 11-year-old
students. It was determined that, mostly, the students preferred
SAC themselves and their attitudes towards music courses were
positive. It was determined that the subjects of music courses
between Science and Art Centres and other schools differed from
each other. Also, music courses and instrument education were
understood in more detail, the physical conditions of the classes
were sufficient, and students did not have any difficulty in playing
and learning how to play instruments in SAC. Students' attitudes
towards music courses were evaluated according to gender, class,
and age variables. It was determined that students' attitude scores
for the music course did not change according to gender.
According to the class variable, the attitudes of 8th and 2nd-grade
students towards music courses were higher than the other grades.
According to the age variable, it was obtained that the attitudes of
8, 15, and 16 age groups towards music courses were higher than
the other age groups. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Cordus | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.32547/ataunigsed.843035 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Bilim ve Sanat Merkezi | en_US |
dc.subject | Üstün Yetenekli Çocuklar | en_US |
dc.subject | Music Education | en_US |
dc.subject | Science and Art Centre | en_US |
dc.subject | Talented Children | en_US |
dc.title | Bilim ve sanat merkezlerindeki öğrencilerin müzik dersinde karşılaştıkları sorunlar ve derse yönelik tutumlarının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An analysis on the problems encountered by students in music class in science and art centers and their attitudes towards the course | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9349-0293 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-0598-872X | en_US |
dc.identifier.volume | 27 | en_US |
dc.identifier.issue | 46 | en_US |
dc.identifier.startpage | 101 | en_US |
dc.identifier.endpage | 120 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |