Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorLiceli, Mehmet Tahsin
dc.date.accessioned2023-05-02T07:49:14Z
dc.date.available2023-05-02T07:49:14Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.752038
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13005
dc.descriptionÇalışma, 16-19 Ekim 2019 tarihinde gerçekleştirilen 20. Ulusal/4. Uluslararası Turizm Kongresinde sunulan “Ekonomik Büyüme ile turizm Harcamaları İlişkisi: OECD Ülkelerine Bir Araştırma” başlıklı bildiri çalışmasının geliştirilerek makaleye çevrilmiş halidir.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı ekonomik büyüme ve turizm tanıtım harcamaları arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Bu amaç kapsamında belirlenen OECD ülkelerine ait 1998-2018dönemi gayri safi yurt içi hasıla ve uluslararası tanıtım harcamalarına ait veri setleri kullanılmıştır. OECD ülkeleri 2019 yılı gayri safi yurt içi hasıla verileri dikkate alınarak yüksek gelire sahip ülkeler ve düşük gelire sahip ülkeler şeklinde sınıflandırılmıştır. Çalışmakapsamında uzun dönem ilişkinin varlığını test etmek için Kao ve Pedroni eşbütünleşmetestleri, uzun dönem katsayılarını elde etmek için ise Pedroni Tam Modifye Edilmiş OLS vePanel DOLS testleri kullanılmıştır. Çalışmanın amacı kapsamında gerçekleştirilen analizler soncunda hem yüksek gelirli ülkeler hem de düşük gelirli ülkeler açısından ekonomikbüyüme ve uluslararası tanıtım harcamaları arasında pozitif bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, ülkeler ekonomik büyümeye katkı sağlaması açısındantanıtım harcamalarına önem göstermelidirler ve turizm ile ilgili politikalar oluşturulurkentanıtım harcamalarını da dikkate almalıdırlar.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the relationship between economic growth and tourism promotion expenditures. To this end, gross domestic product and international publicity expenditure data which belong to OECD countries between the periods of 1998-2018 and were determined within the scope of the purpose, were used. OECD countries are divided into two groups as high income countries and low income countries, taking into account the 2019 gross domestic product data. Within the scope of the study, Kao and Pedroni cointegration tests were used to test the existence of long-term relationship, and Pedroni Fully Modified OLS and Panel DOLS tests were used to obtain long-term coefficients. As a result of the analysis, a positive relationship was found between international promotion expenditures and economic growth for both high-income countries and low-income countries. According to the results, countries should pay attention to promotional expenditures in terms of contributing to economic growth, and they should also take into account promotional expenditures when formulating tourism-related policies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.752038en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomik Büyümeen_US
dc.subjectTanıtım Harcamalarıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectEconomic Growthen_US
dc.subjectPromotional Expendituresen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleOECD ülkelerinde turizm tanıtım harcamaları ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin tespitine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on determining the relationship between tourism promotion expenditures and economic growth in OECD countriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7557-9817en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7707-0347en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.startpage581en_US
dc.identifier.endpage598en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster