Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNegiz, Nilüfer
dc.contributor.authorHayta, Yasemin
dc.date.accessioned2023-04-17T06:36:51Z
dc.date.available2023-04-17T06:36:51Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1300-1825
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12969
dc.descriptionHayta, Yasemin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÇevre konusundaki bilgi eksikliği çevre yanlısı davranışların ve çevre yanlısı örgüt kültürünün oluşmasındaki en büyük engellerden biridir. Çevresel farkındalık, çevresel davranışın açıklanmasında önemli bir belirleyicidir. Bu çalışma, “Çevresel Davranış - Çevre Eğitimi” eğilimini üniversite öğrencileri üzerinden anlamayı hedeflemiştir. Bu bağlamda nitel olarak yapılması planlanan araştırma, COVİD-19 Pandemisinin gerektirdiği kısıtlar nedeniyle nicel bir yöntem ile çevrimiçi yapılmıştır. Evreni 2019-2020 eğitim öğretim döneminde Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünde eğitim gören öğrenciler olup, ilgili evrenden toplam 211 öğrenciye ulaşılarak, çevresel davranış eğilimleri ve bu davranışın eğitim ile ilişkisi araştırılmak istenmiştir. Öğrencilerin cinsiyeti, çevre dersini alıp almama durumu ve anne ve babalarının mesleklerinin çevresel davranış eğiliminde etkili olamadığı ancak anne-babanın eğitimi ile öğrencilerin çevresel davranış eğilimi arasında olumlu bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractLack of knowledge about the environment is one of the greatest obstacles in formation of environment-friendly behaviors and environment-friendly organizational culture. Environmental awareness is an important determinant in explaining environmental behavior. This study aimed to understand “Environmental Behavior – Environment Education” tendencies over university students. In this context, the study which had been planned qualitatively was carried out online with a quantitative method due to the restrictions brought about by the COVID-19 pandemic. The population consisted of students enrolled in the Department of Political Science and Public Administration at the Faculty of Economics and Administrative Sciences at Süleyman Demirel University in the academic year of 2019-2020, whereas a total of 211 students were reached from the population, and it was aimed to investigate environmental behavior tendencies and the relationship between this behavior and education. It was determined that the gender of students, whether they took the environmental course and their parents’ professions were not effective in environmental behavior tendency, but there was a positive relationship between parents’ education and students’ environmental behavior tendency.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherCanan Karaoğluen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectÇevresel Davranışen_US
dc.subjectÇevre Eğitimien_US
dc.subjectEnvironmenten_US
dc.subjectEnviromental Behavioren_US
dc.subjectEnviromental Educationen_US
dc.titleÇevresel davranış ve çevre eğitimi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeEnvironmental behavior and environment education: A study on university studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇağdaş Yerel Yönetimleren_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4211-9689en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4450-6444en_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage179en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster