Ülke imajının davranışsal niyet ve destinasyon bilinirliğine etkisi: Türkiye’yi ziyaret eden uzak doğulu turistler üzerine bir araştırma
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’yi ziyaret eden Uzak Doğulu turistlerin destinasyon imajını
belirlemek, bu imajın tekrar ziyaret ile tavsiye etme davranışsal niyetleri ve destinasyon
tanınırlığı üzerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma, Türkiye’yi Uzak Doğu’dan
ziyaret eden ve Ayvalık’a tur operatörleriyle gelen Çinli, Güney Koreli, Malezyalı ve
Taylandlı turistlerin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada 233 turistten anket yoluyla
bilgi alınmıştır. Tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmada, veri analizinde ilk olarak Uzak Doğulu turistlerin demografik
bilgileri incelenmiştir. Daha sonra verilere açıklayıcı faktör analizi ve regresyon analizi
uygulanmıştır. Uzak Doğulu turistlerin ülkemizde geçirdikleri tatil sonrasında destinasyon
imajının olumlu şekilde etkilenmesi ve bunun davranışsal niyetleri ile destinasyon
tanınırlığına olumlu yansıması verilerin analiziyle ortaya çıkarılmıştır. Turistlere Türkiye
ile ilgili ülkeyi ziyaret öncesi ve sonrasındaki zihinlerindeki ülke imajı sorulduğunda,
ziyaret öncesi ülke hakkındaki olumsuz fikirlerin veya kararsızlıkların, ziyaret sonrasında
olumlu yönde değiştiği görülmektedir. The aim of this study is to determine the destination image of Far Eastern tourists visiting
Turkey and reveal the effect of this image on behavioural intentions consisting of revisit,
recommendation and destination familiarity. This research has been carried out with the
participation of the tourists of Chinese, South Korean, Malaysian and Thai visiting Turkey
from Far Eastern and coming to Ayvalık via tour operators. Data has been obtained from
233 tourists via questionnaire by using the convenience sampling method. First
demographic data of Far Eastern tourists have been examined. After that the data has been
performed exploratory factor analysis and regression analysis. It has been concluded that
after staying in our country, destination image of Far Eastern tourists has been influenced
positively and this influence has reflected on their behavioural intentions and destination
familiarity. It has been found that negative ideas or indecisions which tourists have before
their visit have changed positively after their visit.