Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradaş, Ayşe
dc.contributor.authorDuran, Songül
dc.contributor.authorKaynak, Serap
dc.date.accessioned2023-01-25T06:34:45Z
dc.date.available2023-01-25T06:34:45Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2146-9601 - 2147-2238
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53424/balikesirsbd.943751
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12813
dc.descriptionKaradaş, Ayşe (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to investigate the relationship between nursing students' emotional labor behaviors and their professionalism levels. Materials and Methods: This descriptive and cross-sectional study was conducted with 557 students. The data were analyzed by using the SPSS 21.0 statistical software package, percentage, mean, t test, ANOVA, Pearson correlation. Results: The findings showed that the nursing students showed in-depth behavior at most and sincere behavior at least, and they had moderate ability to implement professional behavior. There was no significant relationship between emotional labor behavior and professional behavior levels (p>0.05). Conclusion: The findings suggest that the emotional labor behavior of the nursing students did not affect their level of implementing professional behavior. Supporting students when problems arise encourages indepth and sincere behavior and increases their level of professional behavior.en_US
dc.description.abstractAmaç: Hemşirelik öğrencilerinde duygusal emek davranışı ile profesyonellik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan çalışma 557 öğrencisi ile yürütüldü. Veriler SPSS 21.0 istatistiksel yazılım paketi kullanılarak, yüzde, ortalama, t testi, ANOVA, Pearson korelasyonu ile analiz edildi. Bulgular: Hemşirelik öğrencileri en yüksek derinlemesine davranış, en düşük ise samimi davranış göstermekte ve profesyonel davranışları uygulama becerilerinin orta düzeydedir. Duygusal emek davranışı ile profesyonel davranışları uygulama düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki saptanmadı (p>0.05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinde duygusal emek davranışının profesyonel davranışları uygulama düzeylerini etkilemediği saptandı. Öğrencilere sorun yaşandıklarında destek olunması derinlemesine ve samimi davranış sergilenmesini desteklemekte ve profesyonel davranışları uygulama düzeylerini artırmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.53424/balikesirsbd.943751en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectNursing Studenten_US
dc.subjectEmotional Labor Behaviouren_US
dc.subjectProfessional Behavioren_US
dc.subjectProfessionalismen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencisien_US
dc.subjectDuygusal Emek Davranışıen_US
dc.subjectProfesyonel Davranışen_US
dc.subjectProfesyonelliken_US
dc.titleRelationship between emotional labor behaviors and professionalism levels in nursing students: A case study from the faculty of health sciences and a vocational school of healthen_US
dc.title.alternativeHemşirelik öğrencilerinde duygusal emek davranışlarının profesyonellik düzeyleri ile ilişkisi: Fakülte ve sağlık yüksekokulu örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD)en_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3955-2980en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2565-7784en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9482-5254en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage302en_US
dc.identifier.endpage308en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess