Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGün, Mukadder
dc.contributor.authorÖzçoban, Filiz Aslantekin
dc.contributor.authorKuş, Serap Şahinoğlu
dc.contributor.authorKaradağ, Nuriye
dc.date.accessioned2023-01-09T08:16:42Z
dc.date.available2023-01-09T08:16:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2146-8982
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/mdethic.2020-79488
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12791
dc.descriptionÖzçoban, Filiz Aslantekin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractDiscriminations such as women's access to fewer educational opportunities than men, their participation in decision-making, and working life difficulties continue to be experienced all over the world. The research is a cross-sectional study conducted to examine the sensitivity of students to gender equality since gender inequality continues in many areas of life and they are receiving formation training. Material and Methods: The population of the cross-sectional study consisted of students who took formation at Balikesir University. Students (n=90), who agreed to participate in the research, were reached without sampling on March 3, 2018. The questionnaire form was composed of questions to determine the sociodemographic characteristics of the students and their sensitivity to gender equality. Permission was obtained from individuals and institutions, and students were interviewed face-to-face to fill in questionnaires. The application, which took about 10 minutes, was done in the last 10 minutes of the lessons. Data were evaluated with frequency distributions and chi-square test in SPSS statistical program. Results: The mean age of the participants was 24.8±4.8. In the study, 52% of the students gave the answer "Men ensure the continuation of the lineage" and 81.1% said "Women should choose jobs that suit them", indicating that gender stereotypes are common. 90% of the students did not agree with the statement "It is normal for a woman to be subjected to violence by her husband when necessary", 91% did not agree with the statement "Girls do not need to be educated", 90% did not agree with the statement "Honor killing is necessary for the cleansing of honor", 90% did not agree with the statement "Women sometimes deserve beatings" and 92.2% did not agree with the statement "If resources are limited, boys should be given priority for education". Conclusion: According to the data obtained from the students, no gender-discriminatory approaches were detected in the use of health services by the public and in the provision of services by health personnel. In this case, students should be made more sensitive to gender inequality.en_US
dc.description.abstractKadınların erkeklere göre daha az eğitim olanaklarına ulaşmaları, karar mekanizmalarına katılmaları ve çalışma yaşamına ilişkin güçlükler gibi ayrımcılıklar, tüm dünyada yaşanmaya devam etmektedir. Araştırma toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin yaşamın birçok alanında sürüyor olması ve formasyon eğitimi alıyor olmaları nedeniyle öğrencilerin toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin duyarlılıklarını incelemek amacıyla yapılmış kesitsel bir çalışmadır. Gereç ve Yöntemler: Kesitsel tipteki çalışmanın evrenini Balıkesir Üniversitesi’nde formasyon alan öğrenciler oluşturmuştur. Örneklem yapılmaksızın 3 Mart/8 Nisan 2018 tarihlerinde araştırmaya katılmayı kabul eden öğrencilere (n=90) ulaşıldı. Anket formu öğrencilerin sosyo-demografik özellikleriyle toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin duyarlılıklarını belirlemeye yönelik sorulardan oluşturuldu. Kişi ve kurumlardan izin alınıp, öğrencilerle yüz yüze görüşülerek anket formları doldurulması sağlandı. Yaklaşık 10dk süren uygulama derslerin son 10dk’sında yapıldı. Veriler SPSS istatistik programında frekans dağılımları ve ki-kare testi ile değerlendirildi. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 24,8±4,8’dir. Çalışmada öğrencilerin %52,0’si “Erkekler soyun devamını sağlar”, %81,1’i “Kadınlar kendilerine uygun işleri seçmelidir” yanıtlarının verilmesi cinsiyetçi kalıp yargıların yaygın olduğunu göstermektedir. ‘’Gerektiği zaman kadının kocasından şiddet görmesi normaldir’’ ifadesine %90’ı, “Kız çocuklarının okutulmasına gerek yoktur.’’ ifadesine %91’i, ‘’Namus cinayeti namusun temizlenmesi için gereklidir’’ ifadesine %90’ı, “Kadınlar bazen dayağı hak eder’’ifadesine %90’ı ‘’Kaynaklar kısıtlı ise eğitim için erkek çocuğa öncelik verilmeli’’ ifadesine %92,2’si katılmamıştır. Sonuç: Halkın sağlık hizmetlerinden yararlanmasında ve sağlık personelinin hizmet sunumunda öğrencilerden alınan verilere göre cinsiyet ayrımcı yaklaşımlar saptanmamıştır. Bu durumda öğrencilerin toplumsal cinsiyet eşitsizliği konusunda daha da duyarlı hale getirilmesi sağlanmalıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürkiye Klinikleri Yayınevien_US
dc.relation.isversionof10.5336/mdethic.2020-79488en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/*
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectEqualityen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectToplumsal Cinsiyeten_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectEşitliken_US
dc.subjectDuyarlılıken_US
dc.titleGender perception of university students receiving formation training in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye’de formasyon eğitimi alan üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4851-5786en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0402-6959en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4462-2402en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8341-8888en_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.endpage214en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess