Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakılıç, Aslı
dc.contributor.authorKara, Hayrettin
dc.contributor.authorErken, Haydar Ali
dc.contributor.authorErken, Gülten
dc.contributor.authorFilik, Ahmet Burak
dc.date.accessioned2022-12-21T10:04:12Z
dc.date.available2022-12-21T10:04:12Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1308-9889
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5798/dicletip.1037575
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12753
dc.description.abstractObjective: Medical students have a heavy academic burden, hence, various factors can directly and easily affect their academic performance. In this study, we aimed to investigate the effects of hemoglobin levels, body composition, nutritional status and physical activity on academic achievement in medical students. Methods: 121 students (69 males, 52 females) participated in the study. Body compositions were recorded; data concerning nutritional habits, food consumption frequency and physical activity was obtained using a survey. The hemoglobin and hematocrit values measured in the physiology practice were recorded and the scores obtained from the committee exam were considered as academic achievement criteria. Results: Female students were found to be more successful than males (p=0.012). Smokers (p=0.007) and sugarybeverage consumers (p=0.022) were also more unsuccessful. Males who did not consume coffee daily were more successful than those who did (p=0.015). Additionally, males with moderate physical activity levels were more successful than those who had low physical activity levels (p=0.04). Furthermore, there was a moderate positive correlation between academic achievement and sedentary behavior (p˂0.05, r=0.265). Discussion: Based on our findings, we determined that smoking, coffee and sugary-beverage consumption may negatively affect academic success in medical students. Studying theoretical lessons daily for a sufficient period and getting moderate physical activity in leisure time can be recommended as tools for medical students to increase academic achievement.en_US
dc.description.abstractGiriş: Tıp öğrencilerinin akademik yükünün fazla olması nedeniyle, çeşitli faktörler akademik başarılarını doğrudan ve kolayca etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, tıp öğrencilerinde hemoglobin düzeyi, vücut kompozisyonu, beslenme durumu ve fiziksel aktivitenin akademik başarıya etkisini araştırmayı amaçladık. Yöntemler: Çalışmaya 121 öğrenci (69 erkek, 52 kız) katılmıştır. Öğrencilerin vücut kompozisyonları kaydedilmiştir. Beslenme alışkanlıkları, besin tüketim sıklığı ve fiziksel aktivite verileri anket yöntemi ile elde edilmiştir. Fizyoloji uygulaması sırasında ölçülen hemoglobin ve hematokrit değerleri kayıt altına alınmış ve akademik başarı kriteri olarak öğrencilerin kurul sınavından aldıkları puanlar kullanılmıştır. Bulgular: Kız öğrenciler erkeklere göre daha başarılı bulunmuştur (p=0,012). Sigara içenler (p=0,007) ve şekerli içecek tüketenler (p=0,022) daha başarısız iken günlük kahve tüketmeyen erkekler tüketenlere göre daha başarılı olarak saptanmıştır (p=0,015). Ayrıca orta düzeyde fiziksel aktiviteye sahip erkekler, düşük fiziksel aktivite düzeyine sahip olanlardan daha başarılı sınav performansı sergilemiştir (p=0,04). Ek olarak, akademik başarı ile sedanter davranış arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur (p˂0,05, r=0,265). Tartışma: Bulgularımıza göre tıp öğrencilerinde sigara, kahve ve şekerli içecek tüketimi akademik başarıyı olumsuz etkilemektedir. Tıp öğrencilerinin akademik başarılarını artırmak için her gün teorik derslere yeterince zaman ayırmaları ve boş zamanlarında orta derecede fiziksel aktivite yapmaları önerilebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherCahfer GÜLOĞLUen_US
dc.relation.isversionof10.5798/dicletip.1037575en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectBody Compositionen_US
dc.subjectPhysical Activityen_US
dc.subjectNutritionen_US
dc.subjectMedical Educationen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectVücut Kompozisyonuen_US
dc.subjectFiziksel Aktiviteen_US
dc.subjectBeslenmeen_US
dc.subjectTıp Eğitimien_US
dc.titleThe determinants of academic achievement in medical students: A cross-sectional designed multifactorial approachen_US
dc.title.alternativeTıp öğrencilerinde akademik başarının belirleyicileri: Kesitsel tasarlanmış multifaktöriyel bir yaklaşımen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDicle Tıp Dergisien_US
dc.contributor.departmentTıp Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7788-4949en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8396-6577en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0103-4096en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9234-7762en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7756-1904en_US
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage711en_US
dc.identifier.endpage724en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster