Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDinç, Yakup
dc.contributor.authorKömür, Taner
dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.date.accessioned2022-12-09T06:55:16Z
dc.date.available2022-12-09T06:55:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.896321
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12725
dc.description.abstractDestinasyonların rekabet avantajı elde etmek için doğal, kültürel kaynaklarını kontrollü biçimde kullanarak koruması ve sürdürülebilir turizm konusuna önem vermeleri gerekmektedir. Bu noktada; destinasyon yönetimini oluşturan paydaşların ürün geliştirme, ziyaretçi yönetimi, destinasyon pazarlaması, ortak rekabet gücü yaratma, lobicilik, piyasa düzenlemesi, kriz yönetimi, finansal kaynak bulma gibi sürdürülebilir destinasyonun yaratılmasında gerekli işlevleri yerine getirmesi ve ortak kararlar alabilmesi için örgütlenme çok önemlidir. Araştırmanın amacı; turizm ve zeytin kenti olan Ayvalık’ın daha sürdürülebilir bir destinasyon olmasını sağlayacak öneriler geliştirmek, bunun için yapılması gerekenleri paydaşlara iletebilmek ve Ayvalık’ın sürdürülebilir destinasyon olarak yönetilebilmesi amacıyla paydaşlar için bir model geliştirmektir. Bu çalışmada geliştirilen modelin, Ayvalık’ta uygulanması ve sonuçlarının hem Ayvalık hem de diğer destinasyonlar için yapılacak çalışmalara yardımcı olması amaçlanmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Veriler, katılımcı görüşleri ve araştırmacının gözlemlerinden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında merkezi yönetim, yerel yönetim, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve diğer (yerel halk, turistler, vs.) kategorileri altında toplam 42 paydaşla görüşülmüştür. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Bulgular, gözlemler ve literatür taramasından yola çıkarak Ayvalık’ın sürdürülebilir destinasyon yönetimi için “Örgütlenme Modeli” ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractDestinations need to conserve natural and cultural resources by using in a controlled manner and attach importance to sustainable tourism to be able to obtain competition advantage. At this point; organizing among the stakeholders consisting destination management is very important for shared decision making and carrying out necessary functions such as product development, visitor managemet, destination marketing, creating common competitive power, lobbying, market regulatory, crisis management and finding financial resource. The purpose of research is to develop suggestions that provide Ayvalık, tourism and olive oil city, to become more sustainable destination, conveying of things to do to the stakeholders and develop a model to manage Ayvalık as a sustainable destination. The model developed in this study is aimed to apply in Ayvalık and help new researchs that will be implemented in Ayvalık and other destinations in future. In this research, semi-structured interview technique has been performed. Data consists of comments of participants and author’s observations. Within research, forty two stakeholders under the categories of centralized administration, local administration, private sector, non-governmental organizations and other (local community, tourists, etc.) have been interviewed. Descriptive and content analyses have been performed in analysing of the data. “Organization Model” for sustainable destination management of Ayvalık has been put forward based on findings, observations and literature search.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezien_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.896321en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSürdürülebilir Turizmen_US
dc.subjectSürdürülebilir Destinasyon Yönetimien_US
dc.subjectDestinasyon Yönetim Modelien_US
dc.subjectAyvalıken_US
dc.subjectSustainable Tourismen_US
dc.subjectSustainable Destination Managementen_US
dc.subjectDestination Management Modelen_US
dc.titleSürdürülebilir destinasyon yönetimi için bir model önerisi: Ayvalık örneğien_US
dc.title.alternativeA model proposal for sustainable destinationmanagement: The case of Ayvalıken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAyvalık Meslek Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6533-3987en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8348-540Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7557-9817en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage4376en_US
dc.identifier.endpage4399en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster