Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTüfenkçi, Semra
dc.date.accessioned2022-02-25T07:18:09Z
dc.date.available2022-02-25T07:18:09Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1303-9199
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33415/daad.949166
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12039
dc.description.abstractBu makale, İbn Meymûn’un (ö. 1204) Delâletu’l-Hâirîn adlı eserinde Tanrı’nın ilmi ve inâyeti arasında kurduğu ilişkiye odaklanmıştır. Bu amaçla önce filozofun Tanrı’nın ilmi meselesine bakışı genel hatlarıyla ele alınmış; daha sonra inâyet teorisi ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. İbn Meymûn’a göre, filozofların Tanrı’nın tikelleri bilmediği yönündeki iddiaları, inâyet konusundaki hatalı görüşlerinden kaynaklanır. O, hak etme esasına ve aklî mükemmelliğe dayalı inâyet görüşüyle Tanrı’nın tikelleri bilmesiyle ilgili şüphelerin ortadan kalkacağını iddia eder. Ancak kimi düşünürler İbn Meymûn’un inâyet teorisi ile Tanrı’nın ilmi arasında kurduğu ilişkiyi problemli görmüştür. O, Tanrı’nın tikelleri bildiği konusunda net bir pozisyon almakla birlikte inâyet konusundaki bâtınî anlatımı, Tanrı’nın tikelleri bilmesiyle ilgili gerçek görüşünü halktan gizlediği şeklinde yorumlanmıştır. Neticede Delâletu’l-Hâirîn’in ilim ve inâyete ilişkin bölümleri ile bu konuda yazılmış ikincil literatür değerlendirilerek, İbn Meymun’un ortaya koyduğu inâyet teorisinin Tanrı’nın tikelleri bildiğini göstermede başarısız olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis article focuses on the relationship that Maimonides (d. 1204) established between God's knowledge and providence. For this purpose, first, the philosopher's view of God's knowledge is discussed in general terms, then, the theory of providence is examined in detail. According to Maimonides, philosophers' claims that God does not know particulars stem from their mistaken view of providence. He argues that with his view of providence “consequent upon the deserts” and "according to the intellect", doubts about that God knows particulars will be removed. However, some thinkers saw the relationship between the theory of providence and God's knowledge as problematic. Although he took a clear stand that God knows particulars, his esoteric account of providence has been interpreted as concealing his true view of God’s knowledgeof particulars from the public. As a result, by evaluating the sections of The Guide of the Perplexed on knowledge and providence and the secondary literature written on this subject, it was concluded that the providence theory put forward by Maimonides failed to show God’s knowledge of particulars.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDinbilimleri Akad Arastirma Merkezien_US
dc.relation.isversionof10.33415/daad.949166en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDelâletu’l-Hâirînen_US
dc.subjectAklî Mükemmelliken_US
dc.subjectHak Etmeye Göre İnayeten_US
dc.subjectThe Guide of the Perplexeden_US
dc.subjectIntellectual Perfectionen_US
dc.subjectConsequent Upon the Desertsen_US
dc.titleA critical approach to the problem of God's knowledge and providence in maimonidesen_US
dc.title.alternativeİbn Meymûn’da Tanrı’nın ilmi ve inayet ilişkisi problemine eleştirel bir yaklaşımen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi-Journal of Academic Research in Religious Sciencesen_US
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0727-3699en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1129en_US
dc.identifier.endpage1153en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster