dc.contributor.author | Tüfenkçi, Semra | |
dc.date.accessioned | 2022-02-25T07:18:09Z | |
dc.date.available | 2022-02-25T07:18:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-9199 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33415/daad.949166 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12039 | |
dc.description.abstract | Bu makale, İbn Meymûn’un (ö. 1204) Delâletu’l-Hâirîn adlı eserinde Tanrı’nın
ilmi ve inâyeti arasında kurduğu ilişkiye odaklanmıştır. Bu amaçla önce filozofun
Tanrı’nın ilmi meselesine bakışı genel hatlarıyla ele alınmış; daha sonra inâyet
teorisi ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. İbn Meymûn’a göre, filozofların Tanrı’nın tikelleri bilmediği yönündeki iddiaları, inâyet konusundaki hatalı görüşlerinden kaynaklanır. O, hak etme esasına ve aklî mükemmelliğe dayalı inâyet görüşüyle Tanrı’nın tikelleri bilmesiyle ilgili şüphelerin ortadan kalkacağını iddia
eder. Ancak kimi düşünürler İbn Meymûn’un inâyet teorisi ile Tanrı’nın ilmi arasında kurduğu ilişkiyi problemli görmüştür. O, Tanrı’nın tikelleri bildiği konusunda net bir pozisyon almakla birlikte inâyet konusundaki bâtınî anlatımı, Tanrı’nın tikelleri bilmesiyle ilgili gerçek görüşünü halktan gizlediği şeklinde yorumlanmıştır. Neticede Delâletu’l-Hâirîn’in ilim ve inâyete ilişkin bölümleri ile bu
konuda yazılmış ikincil literatür değerlendirilerek, İbn Meymun’un ortaya koyduğu inâyet teorisinin Tanrı’nın tikelleri bildiğini göstermede başarısız olduğu
sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This article focuses on the relationship that Maimonides (d. 1204) established
between God's knowledge and providence. For this purpose, first, the philosopher's view of God's knowledge is discussed in general terms, then, the theory of
providence is examined in detail. According to Maimonides, philosophers' claims
that God does not know particulars stem from their mistaken view of providence. He argues that with his view of providence “consequent upon the deserts”
and "according to the intellect", doubts about that God knows particulars will be
removed. However, some thinkers saw the relationship between the theory of
providence and God's knowledge as problematic. Although he took a clear stand
that God knows particulars, his esoteric account of providence has been interpreted as concealing his true view of God’s knowledgeof particulars from the public.
As a result, by evaluating the sections of The Guide of the Perplexed on knowledge
and providence and the secondary literature written on this subject, it was concluded that the providence theory put forward by Maimonides failed to show
God’s knowledge of particulars. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Dinbilimleri Akad Arastirma Merkezi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.33415/daad.949166 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Delâletu’l-Hâirîn | en_US |
dc.subject | Aklî Mükemmellik | en_US |
dc.subject | Hak Etmeye Göre İnayet | en_US |
dc.subject | The Guide of the Perplexed | en_US |
dc.subject | Intellectual Perfection | en_US |
dc.subject | Consequent Upon the Deserts | en_US |
dc.title | A critical approach to the problem of God's knowledge and providence in maimonides | en_US |
dc.title.alternative | İbn Meymûn’da Tanrı’nın ilmi ve inayet ilişkisi problemine eleştirel bir yaklaşım | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi-Journal of Academic Research in Religious Sciences | en_US |
dc.contributor.department | İlahiyat Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-0727-3699 | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1129 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1153 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |