Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahnagil, Sinem
dc.date.accessioned2022-01-25T06:54:29Z
dc.date.available2022-01-25T06:54:29Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1301-6229 / 2148-0710
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11993
dc.description.abstractKüreselleşme sürecinin hız kazanmasıyla, yönetim anlayışında meydana gelen dönüşümler, katılım olgusunun özellikle yönetsel boyutunu daha etkin şekilde kullanmayı ve bu yönde çeşitli katılım mekanizmalarının hayata geçirilmesi gerekliliğini ortaya koymuştur. Kamu hizmetinden yararlanan ve hizmet sunan kesim arasındaki ilişkinin niteliği değişmiş, hem halkın hem de uygulayıcıların yönetsel kararların alınması ve politikaların oluşturulması sürecine aktif olarak katılımını öngören bir süreç yaşanmaya başlamıştır. Kamu hizmetlerinin yürütülmesinde katılımcılığın teşvikinin öncelikli amaçlar içinde yer almaya başlamasıyla, yönetsel katılım için en uygun ortamlar olarak nitelendirilen yerel yönetimler, katılım kültürünün oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanması açısından büyük önem taşıyan birimler haline gelmişlerdir. Çalışmanın amacı, katılım kültürü kavramını yönetsel, diğer bir deyişle bürokratik ve örgütsel boyutu ile ele alarak, yerel düzeyde belediye çatısı altında hizmet sunan çalışanların hem katılıma dair bakış açılarını hem de örgüt içi katılım kültürünün ne derece yeni yönetsel yaklaşımlarla paralel olarak dayanışma, işbirliği ve katılım temelinde şekillendirildiğini analiz etmektir. Çalışmada yöntem olarak alan araştırması yöntemi kullanılmıştır. Balıkesir Büyükşehir Belediyesi uygulama alanı olarak tercih edilmiş, belediye çatısı altında çalışan 260 personele, 5 demografik soru ve 20 önermeden oluşan bir anket çalışması uygulanmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların katılıma yönelik bakış açılarının olumlu ve birtakım eksiklikler bulunmakla birlikte örgüt içi katılım düzeylerinin gelişime açık olduğu görülmüştür. Buna bağlı olarak çalışmada, örgüt içi işleyişe yönelik olası eksikliklere dikkat çekilerek sorunların çözülmesi noktasında neler yapılabileceğinin tespiti gerçekleştirilmiş, daha etkin ve demokratik bir büyükşehir geleneğinin yerleştirilebilmesi için öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the acceleration of the globalization process, the transformations occurred in the administration approach. This situation revealed the necessity to use the administrative dimension of the participation phenomenon more effectively and to implement various participation mechanisms in this direction. This has changed the nature of the relationship between the public service beneficiary and the service provider. With this case has passed to a period that predicting for both the public and practitioners to actively participate in the process of making administrative decisions and policy-making. As the incentive of participation in the operates of public services started to be among the primary objectives, local governments, which are qualified as the most suitable environments for administrative participation, have become important units in terms of establishing a culture of participation and ensuring its continuity. The aim of the study is to tackle the concept of participation culture with its administrative, in other words, bureaucratic and organizational dimensions. And to analyze both the perspectives on the participation of the employees, who providing services work under the umbrella of the municipality at the local level and how the culture of intra-organizational participation is shaped on the basis of solidarity, cooperation and participation in parallel with the new administrative approaches. In the study, method of field research was used as method. Balıkesir Metropolitan Municipality was preferred as a field of application and a questionnaire consisting of 5 demographic questions and 20 proposals was applied to 260 employees working under the umbrella of the municipality. As a result of the research, it was observed that the perspectives of the employees towards participation are positive and there are some deficiencies, but their level of participation in the organization is open for improvement. Accordingly, in the study, it was determined what could be done to solve the problems by drawing attention to possible deficiencies regarding the internal functioning of the organization, and suggestions were developed in order to establish a more effective and democratic metropolitan tradition.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErzurum Kültür Eğitim Vakfı Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKatılımen_US
dc.subjectYönetsel Katılımen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectKatılım Kültürüen_US
dc.subjectYerel Yönetimleren_US
dc.subjectParticipationen_US
dc.subjectAdministrative Participationen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectCulture of Participationen_US
dc.subjectLocal Governmentsen_US
dc.titleYerel hizmet sunumunda katılım kültürünün yönetsel boyutu: Balıkesir büyükşehir belediyesi örneğien_US
dc.title.alternativeThe administrative dimension of participation culture in local service supply: The case of Balıkesir metropolitan municipalityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEKEV Akademi Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0920-6948en_US
dc.identifier.issue82en_US
dc.identifier.startpage413en_US
dc.identifier.endpage434en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster