Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBolat, Gül Ünsel
dc.contributor.authorBolat, Hilmi
dc.contributor.authorÖzgül, Semiha
dc.contributor.authorSüren, Serkan
dc.contributor.authorYazıcı, Kemal Utku
dc.contributor.authorBacanlı, Ali
dc.contributor.authorTahıllıoğlu, Hasan Akın
dc.contributor.authorParıltay, Erhan
dc.contributor.authorAkın, Haluk
dc.contributor.authorErcan, Eyüp Sabri
dc.date.accessioned2022-01-24T12:06:00Z
dc.date.available2022-01-24T12:06:00Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1301-3904
dc.identifier.urihttps://doi.org//10.4274/tjcamh.galenos.2020.65707
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11991
dc.descriptionBolat, Gül Ünsel (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAmaç: Yavaş bilişsel tempo (YBT) hayale dalıp gitme, boş gözlerle bakma, kafası karışık ve şaşkın görünümde olma, yavaş hareket etme ve kolay yorulma gibi bulgularla karakterizedir. En önemli soru, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanısı ile ilişkisini nasıl değerlendirmemiz gerektiği olmuştur. Bu çalışmadaki amacımız ise DEHB ve YBT olgularının arasındaki davranışsal ve emosyonel farklılıkları saptamaktır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya dahil edilen olgular klinik görüşme ve Atilla Turgay yıkıcı davranım bozuklukları için DSM-IV’ye dayalı Tarama ve Değerlendirme ölçeği, 4-18 Yaş Davranış Değerlendirme ölçeği, Barkley çocuk dikkat anketi ve öğretmen bilgi formu kullanılarak değerlendirildi. Pür DEHB grubuna 145 olgu, pür YBT grubuna 23 olgu, DEHB + YBT grubuna 71 olgu ve sağlıklı kontrol grubuna 92 olgu dahil edilmiştir. Bu 4 grup arasında aile ve öğretmen tarafından değerlendirilmiş ölçek puanları karşılaştırılmıştır. Bulgular: Hiperaktivite/dürtüsellik ve davranım bozukluğu semptomlarının değerlendirilmesinde hem aile hem de öğretmen puanlamasında DEHB grubu istatiksel olarak anlamlı düzeyde fazla semptom taşımaktaydı (p<0,001). Aile değerlendirmesinde YBT olgularının belirgin derecede farklılaştığı alanlar sosyal içe dönüklük ve düşünce sorunları iken, DEHB olgularının farklılaştığı alanlar ise somatik sorunlar ve suça yönelik davranışlar olmuştur. Öğretmen değerlendirmesinde DEHB semptomları varlığında saldırgan davranış, somatik sorunlar, sosyal sorunlar, dikkat sorunları ve dışa yönelim semptomlarının fazlalığı belirlendi (p<0,001). Sonuç: YBT semptomlarına sahip olgular sosyal içe dönüklük konusunda, DEHB olguları saldırgan davranış ve suça yönelik davranış sorunları açısından zorluk yaşamaktadır. YBT olgularının sosyal içe dönüklük göstermelerinin sebebi sosyal fobik özelikler mi yoksa sosyal iletişime olan isteksizlik ya da sosyal ipuçlarını anlayamama mıdır sorusunun cevabı uygun tedavi edici yöntemlerin gelişmesine yardımcı olacaktır.en_US
dc.description.abstractObjectives: Sluggish cognitive tempo (SCT) is characterized by daydreaming, staring blankly, mental confusion, and hypoactivity. The most important question is how we should evaluate its relationship with the diagnosis of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Our aim in this study is to determine the behavioral and emotional differences between ADHD and SCT cases.Materials and Methods: The cases included in the study were evaluated using the Atilla Turgay DSM‐IV‐based child and adolescent disruptive behavioral disorders Screening and Rating scale, child behavior checklist, Barkley child attention survey and teacher rating form. Among 4 groups (145 cases in the only ADHD group, 23 cases in the only SCT gorup, 71 cases in the ADHD + SCT group, 92 cases in the healthy controls), Rating scale scores evaluated by families and teachers were compared.Results: The ADHD group had more symptoms in the evaluation of symptoms of hyperactivity/impulsivity and conduct disorder in both family and teacher scores (p<0.001). In the family assessment, the areas where SCT cases differed significantly were social withdrawal and thought problems, while the areas where ADHD cases differed were somatic problems and delinquent behaviors. In the evaluation of teachers report, the presence of ADHD symptoms was associated with aggressive behavior, somatic problems, social problems, attention problems, and externalizing symptoms were determined.Conclusion: Patients with the symptoms of SCT have difficulties with socially withdrawn and ADHD cases have difficulties in terms of aggression and delinquent behavior problems. The answer to the question of whether or not the reason that the SCT cases show social withdrawal is social phobic features, or reluctance to social communication, or failure to understand social cues will help develop appropriate therapeutic methods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGalenosen_US
dc.relation.isversionof10.4274/tjcamh.galenos.2020.65707en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYavaş Bilişsel Tempoen_US
dc.subjectDikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuen_US
dc.subjectDavranış Değerlendirme Ölçeğien_US
dc.subjectSosyal İçe Dönüklüken_US
dc.subjectSluggish Cognitive Tempoen_US
dc.subjectAttention Deficit Hyperactivity Disorderen_US
dc.subjectChild Behavior Checklisten_US
dc.subjectSocial Withdrawnen_US
dc.titleYavaş bilişsel tempo ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu: Benzerlikleri ve farklılıklarıen_US
dc.title.alternativeSluggish cognitive tempo and attention deficit hyperactivity disorder: Similarities and differencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisien_US
dc.contributor.departmentTıp Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4574-421Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6574-8149en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0220-1207en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6577-0335en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8659-6340en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7264-1216en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3952-3672en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7877-6103en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9844-8342en_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage170en_US
dc.identifier.endpage179en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster