Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKardeş, Barış
dc.contributor.authorParasız, Gökalp
dc.date.accessioned2022-01-21T10:26:24Z
dc.date.available2022-01-21T10:26:24Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1300-8811 / 2147-9844
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11981
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye‘ de müzik eğitimi alanında, öğretim elemanlarının yapmış olduğu akademik çalışmalar incelenmiştir. Tarih boyunca müzik eğitimi ile ilgili pek çok araştırma yapılmış, müzik eğitiminin tanımı, sınırları ve etkilendiği alanlar farklılık göstermiştir. Bu bağlamda müzik eğitimi alanında yapılan çalışmaların araştırma konuları, çalışma alanları ve kullanılan yöntemler zaman içinde değişiklik göstermiştir. Bu nedenle ülkemizde yapılan müzik eğitimi alanındaki akademik çalışmaların incelenmesi alanda bulunduğumuz yeri ve alandaki araştırma eğilimlerini belirlememizde önemli bilgiler sağlayacaktır. Çalışmanın amacı müzik eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların konularını inceleyerek bir durum değerlendirmesi yapmaktır. Bu araştırma sonucunda, müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan 230 öğretim elemanının akademik çalışmalarına ulaşılmış, bu çalışmaların araştırma konuları, akademisyenlerin çaldıkları çalgılar incelenmiş ve sınıflandırılmıştır. Bu araştırma, doktora ve sanatta yeterlik derecesine sahip öğretim elemanları ve yayımlamış oldukları tüm bilimsel çalışmaları ile sınırlı tutulmuştur. 2018 yılı itibariyle YÖK Akademik veri tabanında ve üniversitelerin web sayfalarında yapılan incelemeler sonucu Türkiye’de müzik eğitimi alanında 30 lisans programı bulunmaktadır. Çalışmada elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda Türkiye’de müzik eğitimi anabilim dallarında yapılan akademik çalışmalarının tamamının 4681 adet olduğu saptanmıştır. Bu çalışmalar incelendiğinde uluslararası yayınların daha fazla olduğu, yönetilen tezlerin büyük çoğunluğunun yüksek lisans tezi olduğu, demografik yapı incelendiğinde akademisyenlerin enstrümanlarının bağlama, flüt, gitar, kanun, keman, klarnet, kontrbas, piyano, ut, viyola, viyolonsel yanı sıra ses eğitimi (şan) şeklinde dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Bu dağılımda, bireysel çalgısı piyano olan öğretim elemanlarının sayısının diğer çalgılara göre daha fazla olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the academic studies of the teaching staff in Turkey are examined in the field of music education. Throughout history, many studies on music education have been done, the definition of music education, boundaries and the areas affected have varied. In this context, research subjects, study areas and methods used in the field of music education have changed over time. Therefore, examining the academic studies in the field of music education in our country will provide important information in determining the location and research trends in the field. The aim of the study is to make a case study by examining the subjects of academic studies in the field of music education. As a result of the research, the academic studies of 230 instructors working in the departments of music education were reached and the research topics of these studies and the instruments played by the academicians were examined and classified. This research is limited to all the scientific studies published by the faculty members who have the degree of doctorate and proficiency in art. As of the 2018 Higher Education Academic database and the results of research conducted at the university web page, there are 30 undergraduate programs in music education in Turkey. The data obtained in the study were analyzed statistically. As a result of the examinations, it was found that the academic studies conducted in the departments of music education were 4681 in Turkey. When these studies are examined, it is determined that there are more international publications and the majority of the theses administered are master thesis. When the demographic structure is examined, it is determined that the instruments of the academicians are distributed in the form of tying, flute, guitar, law, violin, clarinet, contrabass, piano, ut, viola, cello as well as voice training (singing). In this distribution, it was determined that the number of faculty members whose individual instrument was piano was more than the other instruments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademisyenen_US
dc.subjectBilimsel Yayınen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectAcademicianen_US
dc.subjectScientific Publicationen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.titleTürkiye’de müzik eğitimi ana bilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarının alan içi çalışmalarına genel bir bakışen_US
dc.title.alternativeAn overview of the field studies of teaching staff at music education Departments in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4802-5202en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9349-0293en_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1268en_US
dc.identifier.endpage1280en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster