Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUysal, Melike Gülsüm
dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.date.accessioned2022-01-10T08:18:58Z
dc.date.available2022-01-10T08:18:58Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.700943
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11945
dc.descriptionSarıoğlan, Ayberk Bostan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, teknoloji entegrasyonlu sorgulamaya dayalı öğretim ile fen bilimleri dersi öğretim programına uygun olarak yürütülen öğretimin öğrencilerin kavramsal anlamalarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada ön test-son test deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini devlet ortaokulunda 6. sınıfta öğrenim gören deney grubunda 33 öğrenci ve kontrol grubundaki 29 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencilerine hazırlanan teknoloji entegrasyonlu sorgulamaya dayalı öğretim uygulanırken, kontrol grubu öğrencilerine programa uygun olarak sorgulamaya dayalı öğretim yöntemi uygulanmıştır. Bu amaç doğrultusunda üç açık uçlu sorudan oluşan Kavramsal Anlama Testi deney ve kontrol grubundaki öğrencilere öğretim öncesi ve sonrası uygulanmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubundaki dokuz öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veri analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol grubundaki öğrenciler öğretim öncesi benzer kavramsal anlamalara sahip iken, öğretim her iki gruptaki öğrencilerinde bilimsel cevap verme oranlarında etkili olmuştur. Bu sonuçlar ışığında gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to investigate the effect of technology integrated inquiry-based instruction and teaching in accordance with science program on the change in students’ conceptual understanding. In the research, semi-experimental pattern with pretest-posttest, experiment-control group was used. The sample of this study consisted of 33 students in the 6th grade in the state secondary school and 29 students in the control group. Experimental and control groups were randomly assigned. While technology integrated inquiry-based instruction was applied to experimental group students, inquirybased teaching method was applied to control group students in accordance with the curriculum. For this purpose, Conceptual Understanding Test was applied to the students as pre-test and post-test before and after teaching. In addition, semi-structured interviews were conducted with nine students in the experimental and control groups. Descriptive analysis method was used in data analysis. According to the results obtained from the data analysis, while the Students in the experimental and control groups had similar conceptual meanings before teaching, the teaching was effective in the rate of scientific response in the students in both groups. In the light of this results, suggestions made for future researchs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.700943en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji Entegrasyonlu Sorgulamaya Dayalı Öğretimen_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectGüneş Tutulmasıen_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectTechnology Integrated Inquiry Based Learningen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.subjectSolar Eclipseen_US
dc.subjectMiddle School Studentsen_US
dc.titleTeknoloji entegrasyonlu sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi: Güneş tutulması örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of technology integrated inquiry based learning approach to middle school students’ conceptual understanding: Example of solar eclipseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6813-0683en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2320-9427en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage863en_US
dc.identifier.endpage885en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster