Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorLiceli, Mehmet Tahsin
dc.date.accessioned2022-01-07T08:29:41Z
dc.date.available2022-01-07T08:29:41Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1304-8880 / 1304-8899
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11941
dc.description.abstractÇalışmada tanıtım bütçelerinin, turizm geliri ve gelen turist sayısı üzerinde bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada 1984-2017 dönemi Türkiye’nin turizm tanıtım bütçeleri, gelen turist sayısı ve turizm gelirlerinin yıllık verileri incelenmiştir. Yöntem kısmında Peseran v.d. (2001) ARDL sınır testi, uzun dönem eşbütünleşme katsayıları tahmini kullanılmıştır. Analiz sonucuna göre Türkiye’nin tanıtım bütçelerinin uzun ve kısa dönemde turizm gelirleri ve turist sayısı üzerinde etkisinin olduğu saptanmıştır. Yapılan analizlerde kısa dönem hata düzeltme katsayıları negatif ve istatistiki olarak anlamlıdır. Analiz sonucunda Türkiye’nin tanıtım bütçelerinin turizm geliri ve gelen turist sayısı üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Tanıtım bütçeleri ile turizm geliri arasında yapılan analiz sonucuna göre kısa dönemde meydana gelen sapmaların %74’ünün bir dönem içinde ayarlandığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca tanıtım bütçeleri ile turist sayısı arasında yapılan analiz sonucuna göre kısa dönemde meydana gelen sapmaların %91’inin bir dönem içinde ayarlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Dolayısıyla tanıtım faaliyetleri turizmin gelişimi için ciddi bir derecede öneme sahip olduğunu söylemek mümkündür. Buradan hareketle, turizm tanıtımı ile ilgilenen kuruluşların birbiri ile entegre şekilde çalışması sağlanmalı ve iyi bir tanıtım politikası hazırlanmalıdır. Bunların yapılabilmesi için de tanıtım bütçelerine daha fazla önem verilmeli ve tanıtım bütçeleri arttırılmalıdır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine whether publicity budgets have an impact on tourism income and the number of incoming tourists. Turkey's tourism promotion budget in the study period 1984-2017, annual data on the number of tourists and tourism revenues were investigated. In the method part, Peseran et al. (2001) ARDL boundary test, long-term cointegration coefficient estimation was used. According to the results of the analysis of short- and long-term promotion of Turkey's budget is determined that the effect on tourism revenues and the number of tourists. Short-term error correction coefficients are negative and statistically significant. The analysis of Turkey's tourism promotion budget revenues and reached to the conclusion that having a positive effect on the number of incoming tourists. According to the results of the analysis made between the promotional budgets and tourism income, it was concluded that 74% of the deviations in the short term were adjusted within a period of time. In addition, according to the results of the analysis made between the promotional budgets and the number of tourists, it was concluded that 91% of the deviations in the short term were adjusted within a period of time. Therefore, it is possible to say that promotional activities are of great importance for the development of tourism. From this point of view, organizations that are interested in tourism promotion should work in integration with each other and a good promotion policy should be prepared. In order to do these, more importance should be given to promotion budgets and promotion budgets should be increased.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇukurova Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTanıtımen_US
dc.subjectTanıtım Bütçesien_US
dc.subjectTurist Sayısıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTurizm Gelirien_US
dc.subjectPromotionen_US
dc.subjectPromotion Budgetsen_US
dc.subjectThe Number of Touristsen_US
dc.subjectTourism Tourism Revenuesen_US
dc.titleTanıtım faaliyetlerinin turizm üzerine etkisinin analizi: ARDL modelden kalıntılaren_US
dc.title.alternativeAnalysis of the impact of promotional activities on tourism: Remains from the ARDL modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7557-9817en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7707-0347en_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.endpage188en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster