Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNarlı, Mehmet
dc.date.accessioned2021-12-23T11:34:07Z
dc.date.available2021-12-23T11:34:07Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2618-6349
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.34083/akaded.750160
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11894
dc.description.abstractOrhan Kemal, çok genel manada, en azından vakayı diyaloglarla takdim etme ve şiveleri kullanma açısından Hüseyin Rahmi Gürpınar’a kadar uzanan natüralist ve realist roman anlayışını, Sadri Ertem, Sabahattin Ali gibi romancılar kanalından devralan sosyal gerçekçi bir romancıdır. Türk romanında Anadolu’ya yöneliş şeklinde kendini gösteren içerik genişlemesi, Orhan Kemal’de, küçük, haylaz ve yoksul gençlerin yaşayışları; sınıf değiştirmek veya ekmeğini kazanmak için mücadele eden işçi, küçük esnaf mücadeleleri; yeni gelişen sanayileşmeyi ağalık ve patronluk arası bir tutumla yansıtan fabrika sahiplerinin hayatları; köylülükten şehir işçiliğine doğru kaymaya çalışan insanların yaşadıkları değişimler olarak görünür. Orhan Kemal, bu malzemeye yaklaşırken diyalektik materyalizm in bakış açısına bağlıdır. Yani sosyal çatışmaları sınıfsal bir bakış la görür. Fakat bu malzemeyi işleyişi, kendi çağdaşları olan bazı yazarların (mesela köy romancılarının) uyguladığı toplumcu gerçekçilik anlayışından farklıdır. Diyebiliriz ki o, sosyal hayata bakarken ve malzemesini seçerken toplumcu gerçekçi ; bu malzemeyi yansıtırken gözlemci ve eleştirel gerçekçi dir. Bu tavrın Orhan Kemal tarafından Aydınlık gerçekçilik olarak adlandırıldığını söyleyebiliriz.en_US
dc.description.abstractOrhan Kemal, in a very general sense, is a socially realistic novelist who takes over the naturalist and realist novel understanding that extends to Hüseyin Rahmi Gürpınar, at least in terms of presenting the case with dialogues and using accents, through the channel of novelists such as Sadri Ertem and Sabahattin Ali. The content expansion that shows itself in the form of turning to Anatolia in the Turkish novel, the life of young, naughty and poor young people in Orhan Kemal; workers struggling to change classes or living, small tradesmen struggles; the lives of the factory owners, who reflect the newly developing industrialization with an attitude between agility and boss; it appears as the changes that people try to shift from the peasantry to the urban workman ship. When Orhan Kemal approaches this material, he depends on the perspective of dialectical materialism . In other words, he sees social conflicts with a class view . However, the processing of this material is different from the socialist realism approach applied by some writers (egvillage novelists) who are their own contemporaries. It can be said that he is socialist realistic while looking at social life and choosing his material; it is observer and critically realistic while reflecting this material. We can say that this attitude is called Bright realism by Orhan Kemal.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Özdemiren_US
dc.relation.isversionof10.34083/akaded.750160en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrhan Kemalen_US
dc.subjectRomanen_US
dc.subjectTürk Romanıen_US
dc.subjectToplumcu Gerçekçiliken_US
dc.subjectÇukurovaen_US
dc.subjectNovelen_US
dc.subjectTurkish Novelen_US
dc.subjectSocialist Realisticen_US
dc.titleOrhan Kemal romancılığının nitelikleri/yeniliklerien_US
dc.title.alternativeQualifications/innovations of Orhan Kemalʹs novel writingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Dil ve Edebiyat Dergisien_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4282-6057en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster