dc.contributor.author | Aliağaoğlu, Alpaslan | |
dc.contributor.author | Çiltepe, Fırat | |
dc.date.accessioned | 2021-12-17T12:18:36Z | |
dc.date.available | 2021-12-17T12:18:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-4990 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11857 | |
dc.description | Aliağaoğlu, Alpaslan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Tüm dünyada ülkeler daha fazla gelişme gösterebilmek için turizme önem
vermektedir. Kitle turizminin çevreye verdiği olumsuz etkileri göz önünde bulunduran ülkeler,
yeni ve sürdürülebilir özel ilgi turizm türlerine yönelmektedirler. Bu doğrultuda gelişen ve
son yıllarda giderek önemi artan turizm çeşitlerinden biri de hüzün turizmidir. Hüzün turizmi
kültürel miras turizminin bir parçasıdır. Bu turizm türünde insanlar ölüm alanlarını
deneyimlemek için seyahat etmektedir. Ülkemizde bu alanda seyahat potansiyeline sahip
alanlardan birisi de Soma Maden Kazası bölgesidir. Kazada 301 kişi hayatını kaybetmiş ve
bu özelliği ile kaza son zamanların en büyük maden kazası olmuştur. Kazada hayatını
kaybedenler için şehitlik ve temsili şehitlikler yapılmıştır. Bu çalışmada saha çalışmaları ile
kazadan sağ kurtulanların ifadelerinden ve gazete başlıkları öyküleyici ve açıklayıcı
anlatımla ele alınmaktadır. Çalışma bu yönüyle nitel bir çalışmadır. Sonuç olarak denilebilir
ki Soma Maden Kazası bölgesi hüzün turizmi potansiyeli yüksek bir alandır. Hatırlanma
mesafesinin yakınlığı, ani ölümler, kaza sırasında yaşanan trajediler, mezarlıklar ve temsili
mezarlıklar başlıca çekiciliklerdir. | en_US |
dc.description.abstract | Countries all over the world attach importance to tourism in order to develop
more. Countries that take into consideration the negative effects of mass tourism on the
environment are turning to new and sustainable special interest tourism types. Grief tourism
is one of the types of tourism that has developed in this direction and has become increasingly
important in recent years. Grief tourism is a part of cultural heritage tourism. In this tourism,
people are traveling to mark araeas of death. One of the areas with travel potential is Soma
Mine Accident region. 301 people lost their lives in the accident and this feature has been the
biggest mine disaster in recent times. Martyrdom and representantional martyrdoms were
constructed for lives lost in the accident. In this study, field survey, stataments of accident
survivors and newspaper headlines were subjected to narrative and illuminative analysis and
realities behind Soma Disaster were revealed. Thus, it can be said that Soma Mine Accident
is an area that can be evaluated within the scope of grief tourism. The proximity ofrecall,
sudden deaths, cemeteries and representative cemeteries are the main attractions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Atatürk Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hüzün Turizmi | en_US |
dc.subject | Soma Maden Kazası Bölgesi | en_US |
dc.subject | Mezarlıklar | en_US |
dc.subject | Temsili Mezarlıklar | en_US |
dc.subject | Turizm Coğrafyası | en_US |
dc.subject | Grief Tourism | en_US |
dc.subject | Soma Mine Accident Region | en_US |
dc.subject | Cemeteries | en_US |
dc.subject | Reperesentative Cemeteries | en_US |
dc.subject | Tourism Geography | en_US |
dc.title | Kömür ve ölümün buluştuğu yer: Hüzün turizmi açısından Soma Maden Faciası | en_US |
dc.title.alternative | The place where coal and death meet: Soma Mine Disasters in terms of grief tourism | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Fen Edebiyat Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-6198-3878 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-9036-7989 | en_US |
dc.identifier.volume | 24 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 131 | en_US |
dc.identifier.endpage | 150 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |