Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca, Pelin Palas
dc.contributor.authorAksu, Sevde Çubukçu
dc.contributor.authorYaşar, Öznur
dc.date.accessioned2021-11-18T10:15:01Z
dc.date.available2021-11-18T10:15:01Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2147-7892
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33715/inonusaglik.717157
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11726
dc.description.abstractGestasyonel Diyabetes Mellitus (GDM), gebeliğin en yaygın metabolik komplikasyonu olarak anne, fetüs ve yenidoğan sağlığını olumsuz yönde etkiler. Bu nedenle araştırma “Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin Gestasyonel Diyabet’li kadın eğitimine ilişkin bilgi düzeylerinin” belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2019-2020 Eğitim Öğretim Dönemi Güz yarıyılında bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi 3 ve 4. sınıf ebelik ve hemşirelik öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak için Kişisel Tanıtıcı Bilgi ve Gestasyonel Diabetli Kadın Eğitimine İlişkin Bilgi Düzeyleri formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini araştırmaya katılmayı kabul eden ve veri toplama formunu dolduran toplam 300 öğrenci (98 Ebelik bölümü, 202 hemşirelik bölümü) oluşturmuştur. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız örnek t testi, Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. İstatistiksel önemlilik için p<0.05 değeri kriter kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin gestasyonel diyabetli kadın eğitimine ilişkin görüş formu maddelerine verdikleri yanıtlar incelendiğinde, katılımcıların en çok; GDM anne sağlığını olumsuz yönde etkiler (%82.7), ebe/hemşire GDM’li kadınların eğitiminde önemli bir role sahiptir (%86.7), ebe/hemşire GDM’li annenin ve fetüsünün iyilik halinin korunmasından sorumludur (%85.7), ebe/hemşire GDM’li kadınlara beslenme danışmanlığı yapmalıdır (%82.3), ebe/hemşire GDM’li kadınları fiziksel aktivite yapmaya yönlendirmelidir (%80.7), ebe/hemşire GDM’li kadının özbakım becerilerini geliştirmelidir (%82.7), GDM durumunda bireysel kan şekeri takibi önemlidir (%84.0) ifadelerini doğru buldukları bulunmuştur. Sonuç olarak bu araştırmada ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin gestasyonel diyabet ile ilgili bilgi düzeyleri orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractGestational Diabetes Mellitus (GDM) as the most common metabolic complication of pregnancy negatively affects the health of the mother, fetus and newborn. For this reason, the research has been carried out in order to determine the “nursing and midwifery students’ knowledge levels about the women education with Gestational Diabetes”. The research has been carried out in the fall semester of the 2019-2020 academic year with the Faculty of Health Sciences 3rd and 4th grade midwifery and nursing students of a university. In the research, Personal Introductory Information and Gestational Diabetic Women Education Knowledge Level forms have been used to collect data. The sample of the study consists of 300 students (98 Midwifery Department, 202 Nursing Department) who accepted to participate in the research and completed the data collection form. Independent sample t test and Mann-Whitney U test have been used to evaluate the data. p<0.05 value has been accepted as statistical significance criterion. When the participating students’ answers to the gestational diabetic women education knowledge level form items are evaluated, the participants mostly have been determined to find the statements; GDM effects maternal health negatively (82.7%), midwife/nurse has an important role in the education of women with GDM (86.7%), midwife/nurse GDM is responsible for maintaining the well-being of mother and fetus (85.7%), midwife/nurse should provide nutritional counseling to women with GDM (82.3%), midwife/nurse should encourage the women with GDM to do physical activity (80.7%), midwife/nurse should improve the self-care skills of the women with GDM (82.7%), individual blood glucose monitoring is important in the case of GDM (84.0%), as true. As the result, it has been determined in this study that midwifery and nursing students' knowledge levels about gestational diabetes are moderate.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33715/inonusaglik.717157en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi Düzeyien_US
dc.subjectEbeliken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectGestasyonel Diyabetes Mellitusen_US
dc.subjectGestational Diabetes Mellitusen_US
dc.subjectKnowledge Levelen_US
dc.subjectMidwiferyen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelik ve ebelik öğrencilerinin gestasyonel diabetli kadın eğitimine ilişkin bilgi düzeylerien_US
dc.title.alternativeNursing and midwifery students’ knowledge levels on women education with gestational diabeteen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisien_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9336-6209en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7749-8474en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4557-6826en_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage258en_US
dc.identifier.endpage270en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster