Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorTuran, Ayşe
dc.contributor.authorKocakülah, Aysel
dc.date.accessioned2021-11-16T11:10:23Z
dc.date.available2021-11-16T11:10:23Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2020.322.30
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11718
dc.descriptionKocakülah, Mustafa Sabri (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2005 yılı Fen ve Teknoloji dersi programı ile 2013 yılı Fen Bilimleri dersi programının öğrenci rollerinde ortak olarak ifade edilen araştıran ve sorgulayan bir birey yetiştirmek için gerekli olan araştırma becerilerinin öğrencilere kazandırılma durumlarının incelenmesidir. Tarama modelinde yürütülen bu çalışmada 2005 ve 2013 programları ile öğrenim görmüş öğrencilerin araştırma becerilerinin ortaya konulup karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Balıkesir ilinde öğrenim gören ve tabakalı amaçsal örnekleme yöntemi ile seçilmiş 1532 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri Araştırma Becerileri Testi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda 2005 yılı Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı ile öğrenim gören öğrencilerin araştırma becerilerinin 2013 yılı Fen Bilimleri dersi öğretim programı ile öğrenim gören öğrencilerden daha fazla geliştiği görülmüştür. Araştırma becerilerinin alt becerileri olarak belirlenen becerilerin de öğrencilere kazandırılma durumları incelenmiştir. Analiz sonuçları, öğrencilerin değişkenleri belirleme becerileri arasında anlamlı fark olmadığını ancak araştırılabilir soru belirleme, hipotez kurma, verileri kaydetme ve verileri yorumlama becerilerinde 2005 programı lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Çalışma sonunda yeni Fen Bilimleri programı da araştırma becerilerini kazanım düzeyinde ele alışı açısından değerlendirilmiş ve programın uygulayıcısı öğretmenlere öğrencilerin araştırmayı soru sorup cevap alma olarak görmemesi için sürecin takip edilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the inquiry skills of students who are required to raise their level of research skills as determined in the student roles of curricula of science courses prepared in 2005 and 2013. Inquiry skills of the students were determined and compared based on survey model. The sample of the study consists of 1532 students in the ninth grade of five high schools in Balıkesir province and selected by stratified purposeful sampling method. The research data were collected by using the Inquiry Skills test and semistructured interviews. As a result of the data analyses, it was found that the research skills of the students studying with the 2005 Science and Technology Curriculum improved much compared to the students studying with the 2013 Science Curriculum. The acquisition status of the sub-skills of inquiry skills were also examined separately. Analysis results show that except for the ability to determine the variables, significant differences were found in favour of the 2005 curriculum for the skills of determining research questions, making hypothesis, recording data and interpreting data. The new Science Curriculum was evaluated in terms of addressing inquiry skills at the acquisition level, and suggestions were made to the teachers as the implementer of the curriculum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPen Academic Publishingen_US
dc.relation.isversionof10.29329/mjer.2020.322.30en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAraştırma Becerilerien_US
dc.subjectAraştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenmeen_US
dc.subjectFen ve Teknoloji Dersi Programıen_US
dc.subjectFen Bilimleri Dersi Programıen_US
dc.subjectInquiry Skillsen_US
dc.subjectInquiry Learningen_US
dc.subjectScience and Technology Course Curriculumen_US
dc.subjectNew Science Course Curriculumen_US
dc.titleFen ve teknoloji dersi ile fen bilimleri dersi öğretim programlarının öğrencilerin araştırma becerilerine etkilerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of the effects of science curriculums launched in 2005 and 2013 on students’ inquiry skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000- 0002-4119-8477en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0745-4975en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3472-4707en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage633en_US
dc.identifier.endpage661en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster