Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurak, Gürhan
dc.contributor.authorÇankaya, Serkan
dc.contributor.authorİzmirli, Serkan
dc.date.accessioned2021-11-16T08:35:33Z
dc.date.available2021-11-16T08:35:33Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086 / 1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.743080
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11715
dc.descriptionDurak, Gürhan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate the universities’ distance education activities in the Covid19 pandemic in Turkey. Survey model was used. All universities in Turkey were the population of this research. In each university a person who was a stuff or a director of distance education process was tried to be reached. 33 people were participated the research. Data was collected with an online questionnaire form. According to the results, Moodle and ALMS were the mostly used learning management systems. Big blue button and Perculus were found to be the mostly used as a virtual classroom software in universities. It was found that in only six universities all of courses was given synchronously with a virtual classroom software, in spite of the recommendations of Council of Higher Education. Most of the universities stuck with their existing learning management systems (f=29) and virtual classroom software (f=24) in order to manage new situation. Half of the universities tracked their students absence rate. Participants expressed that the education of lecturers about distance education systems was the most difficult job that they did during this process.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Covid-19 pandemisi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin acil uzaktan eğitime geçişte yaptıkları çalışmaları incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini Türkiye’deki tüm üniversiteler (208 üniversite) oluşturmaktadır. Her bir üniversite ile ilgili veriler üniversitelerin acil uzaktan eğitim sürecinde görevli kişilerden (UZEM’de ve Bilgi İşlem Dairesi’ndeki görevliler vb.) edinilmiştir. Araştırmada gönüllülük esasına göre 33 katılımcıya (üniversiteye) ulaşılabilmiştir. Araştırmanın verileri bir çevrimiçi anket formu (Google Form) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre en çok kullanılan öğrenme yönetim sistemleri Moodle ve ALMS’dir. Üniversiteler tarafından en çok kullanılan canlı ders yazılımlarının Big Blue Button ve Perculus olduğu görülmüştür. Yükseköğretim Kurulu’nun derslerin senkron işlenmesini tavsiye etmesine rağmen tüm derslerini senkron olarak yürütebilen üniversite sayısı sadece altıdır. Üniversitelerin çoğu daha önce kurulu olan öğrenme yönetim sistemi (f=29) ve canlı ders yazılımı (f=24) üzerinden süreçleri yönetmeye çalışmışlardır. Üniversitelerin yaklaşık yarısı öğrencilerin ders devam takibini yapmıştır. Katılımcılar, uzaktan eğitime hazırlık sürecinde öğretim elemanlarının eğitimini en çok zorlandıkları durum olarak belirtmişlerdiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.743080en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectEmergency Distance Educationen_US
dc.subjectLearning Management Systemsen_US
dc.subjectVirtual Classroom Softwareen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectAcil Uzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÖğrenme Yönetim Sistemien_US
dc.subjectCanlı Ders Yazılımıen_US
dc.titleExamining the Turkish universities’ distance education systems during the COVID-19 pandemicen_US
dc.title.alternativeCOVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2944-3713en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3951-9809en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4507-6124en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage787en_US
dc.identifier.endpage809en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster