Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorŞen, Ayşe Zeynep
dc.date.accessioned2021-11-16T07:33:56Z
dc.date.available2021-11-16T07:33:56Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086 / 1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.746186
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11714
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to shed light on the prospective chemistry teachers’ experiences in terms of teaching strategies at the end of the Laboratory Management course. The study carried out according to the case study model with thirteen prospective chemistry teachers. The participants fulfilled a lesson plan twice during the course. In the first plan, they were free in their teaching strategy preferences. In the second plan, the researchers assigned them different teaching strategies, methods, models which were expository, discovery, problem solving, Predict-ObserveExplain (POE), and Science Writing Heuristic (SWH). At the end of the course, their opinions were revealed through an opinion form. In the first plans, the participants just preferred the 5E model, expository, and discovery strategies. After the second lesson plans their preferences evolved. POE was the most preferred one due to its simplest feature. Contrarily expository teaching was the least preferred strategy with its unsuitable nature for laboratory. They perceived that most of them gained enough knowledge and experience after the course. At the end of the Laboratory Management course, it was concluded that the participants’ knowledge of teaching strategies improved. Otherwise, pre-service teachers turn to less risky practices under the influence of their past experiences.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Laboratuvar Yönetimi dersi sonunda öğretmen adaylarının öğretim stratejileri konusundaki deneyimlerine ışık tutulması amaçlanmıştır. Çalışma on üç kimya öğretmen adayı ile durum çalışması modeline göre yürütülmüştür. Katılımcılar tarafından ders süresince iki defa ders planı hazırlanmıştır. Öğretmen adaylarını ilk ders planını hazırlarken öğretim stratejisini seçmede özgür bırakılmıştır. İkinci ders planını araştırmacılar tarafından belirlenen farklı öğretim stratejileri, yöntemleri, modellerine göre hazırlamaları istenmiştir. İkinci ders planında için uygulamalar sunuş stratejisi, buluş stratejisi, problem çözme stratejisi, TGA yöntemi ve ATBÖ modeli şeklindedir. Dönem sonunda, açık uçlu sorulardan oluşan görüş formu ile yaptıkları uygulamalar ile ilgili tercihleri ortaya konulmuştur. Elde edilen bulgulara göre ilk planlarda katılımcılar sadece 5E modelini, sunuş ve buluş stratejisini tercih ettikleri belirlenmiştir. İkinci ders planlarından sonra tercihlerinin farklılaştığı belirlenmiştir. TGA öğretmen adayları tarafından uygulaması kolay ve basit olduğu için en çok tercih edilen yöntem, sunuş stratejisi laboratuvarda kullanım için uygun olmadığı ve düz bir anlatımla gerçekleşmesi nedeniyle en az tercih edilen strateji olarak öne çıkmıştır. Ders sonunda öğretmen adaylarının birçoğu yeterli bilgi ve deneyim kazandıklarını düşündükleri belirlenmiştir. Laboratuvar yönetimi dersi sonunda öğretmen adaylarının öğretim stratejileri bilgisinin gelişim gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Aksi halde öğretmen adayları geçmiş deneyimlerinin etkisinde ve daha az risk taşıyan uygulamalara yönelmektedirler.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.746186en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeaching Strategiesen_US
dc.subjectKnowledge of Teaching Strategiesen_US
dc.subjectLaboratory Managementen_US
dc.subjectPedagogical Content Knowledgeen_US
dc.subjectProspective Chemistry Teachersen_US
dc.subjectSecondary School Chemistry Experimentsen_US
dc.subjectÖğretim Stratejilerien_US
dc.subjectÖğretim Stratejileri Bilgisien_US
dc.subjectLaboratuvar Yönetimien_US
dc.subjectAlan Eğitimi Bilgisien_US
dc.subjectKimya Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectOrtaöğretim Kimya Deneylerien_US
dc.titleExamination of prospective chemistry teachers' opinions about instructional strategies and methods that can be used in chemistry laboratoriesen_US
dc.title.alternativeKimya öğretmen adaylarının kimya laboratuvarlarında kullanılabilecek öğretim strateji ve modellerine yönelik görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7292-9690en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1798-4048en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage717en_US
dc.identifier.endpage760en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster