dc.contributor.author | Küçükler, Halil | |
dc.date.accessioned | 2021-10-19T06:42:46Z | |
dc.date.available | 2021-10-19T06:42:46Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-6152 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11690 | |
dc.description.abstract | Every day new technologies push space, time limits. Intensive exposure to digital environments necessitates new positions in many areas of education and training. Digital transformation has now become a necessity in transitioning to professionalism all over learning and teaching, and also through lifelong learning, digital transformation has become compulsory in educational institutions in order to enable the participation of everyone at any time and everywhere. Digital transformation in foreign language teaching makes learning and teaching possible not only in the classroom environment but also anywhere and anytime with the internet and other technological developments. It gives both teachers and learners new opportunities and roles to take advantage of the digital transformation of unlimited and multiple materials. Therefore, preparing and passing digital transformation environments in foreign language teaching will also make important contributions to benefit and to achieve results. It is clear that a limited number of course environments are not sufficient in foreign language teaching. | en_US |
dc.description.abstract | Her gün yeni teknolojiler mekan, zaman sınırlarını zorlamaktadır. Dijital ortamlara yoğun maruz kalınması eğitim öğretimin pek çok alanında yeni pozisyonlar alınması gerekli kılmaktadır. Dijital dönüşüm, artık öğrenmenin ve öğretimin her yanında profesyonellliğe geçmede ayrıca hayat boyu öğrenmeyle de öğretim her zaman ve heryerde ve herkesin katılımını mümkün kılması bağlamında eğitim kurumlarında dijital dö- nüşüm zorunlu hale gelmiştir. Yabancı dil öğretiminde dijital dönüşüm internet ve diğer teknolojik gelişmelerle sınırları sadece sınıf ortamı değil her yerde ve her zaman öğrenim- öğretimi mümkün kılmaktadır. Sınırsız ve çok sayıda materyal içeren dijital dönüşümden faydalanmak için hem öğretenlere hem de öğrenenlere yeni imkanlar ve roller vermektedir. Bundan dolayı yabancı dil öğretiminde, dijital dönüşüm ortamlarını hazırlamak ve geçmek faydalanma ve sonuç alma da önemli katkılar sağlayacaktır. Özellikle yüksek öğretimde sınırlı sayı- daki ders ortamlarının yabancı dil öğretimi-öğreniminde yeterli olmadığı çok açıktır. Diğer zamanlarda yabancı dile maruz kalmada; öğrenme platformları, eşzamanlı iletişim kanalları, forumlar, bloklar, mobil uygulamalar ve oyunlar vb. yabancı dil öğretiminde kullanılabilir. Bunların dışında kalmak yerine dijital dönüşümleri sağlayıp en iyi ve en verimli bir şekilde eğitim hayatımıza koymamız yabancı dil öğrenmede yeni bir ivme kazandıracaktır. Beceri temelli etkinlikler için dijital dönüşüm oldukça faydalı olacaktır. Yüz yüze öğretimin yanında bu beceri temelli yabancı dilde dijital dönüşüm yabancı dil öğretiminde katkı sağlıyacaktır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Iğdır Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | COVID-19 | en_US |
dc.subject | Tourism Sector | en_US |
dc.subject | Hotel Management | en_US |
dc.subject | Marmaris | en_US |
dc.subject | Turizm Sektörü | en_US |
dc.subject | Otel İşletmeleri | en_US |
dc.title | Digital transformation in foreign language education | en_US |
dc.title.alternative | Yabancı dil eğitiminde dijital dönüşüm | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Yüksekokulu | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-7674-540X | en_US |
dc.identifier.issue | 23 | en_US |
dc.identifier.startpage | 635 | en_US |
dc.identifier.endpage | 646 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |