Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorAltaş, Rukiye
dc.contributor.authorŞen, Rabia
dc.date.accessioned2021-08-11T11:58:57Z
dc.date.available2021-08-11T11:58:57Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.787933
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11570
dc.descriptionSarıoğlan, Ayberk Bostan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAfter the Covid-19 epidemic, which affected the whole world, distance education was carried out over the internet and TV instead of face-to-face training in classrooms. Experimentation, which is an integral part of science lessons, is a point that needs to be researched how it is carried out in the distance education process. With this study, it was aimed to investigate teachers’ opinions about experimenting in science lessons in the distance education process. The study conducted with 34 science teachers. Four open-ended questions developed by researchers were asked to the teachers in order to investigate their opinions about experimenting in the distance education process. Content analysis of the obtained data was carried out. In the results obtained, teachers stated that experimenting in the distance education process was difficult due to material and technical deficiencies, students’ motivation was low and they were insuficient to activate students. However, they also stated that conducting some experiments was safer and the visuality attracted the attention of the students. As long as distance education continues, studies in which model proposals for conducting experiments, which are an integral part of science lessons should be developed.en_US
dc.description.abstractTüm dünyayı etkileyen Covid-19 salgını sonrası sınıflarda yüz yüze eğitim yerine internet ve TV üzerinden uzaktan eğitim gerçekleştirilmiştir. Fen derslerinin ayrılmaz bir parçası olan deney yapma uzaktan eğitim sürecinde nasıl gerçekleştirildiği araştırılması gereken bir nokta olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma ile uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersinde deney yapmaya yönelik öğretmen görüşlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma 34 fen bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Öğretmenlere uzaktan eğitim sürecinde deney yapma ile ilgili görüşlerinin araştırılması için araştırmacılara tarafından geliştirilen dört açık uçlu soru yöneltilmiştir. Elde edilen verilerin içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlarda uzaktan eğitim sürecinde öğretmenler; deney yapmanın malzeme ve teknik eksikler nedeni ile zor olduğunu, öğrencilerin motivasyonun düşük olduğunu ve öğrencileri aktif kılmada yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Bununla birlikte bazı deneylerin yapılmasının daha güvenliği olduğu ve görselliğin öğrencilerin ilgisini çektiğini de belirtmişlerdir. Uzaktan eğitimin devam ettiği sürece fen derslerinin ayrılmaz bir parçası olan deneylerin yapılmasına ilişkin model önerilerinin geliştirildiği çalışmalar yürütülmelidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherT.C. Milli Egitim Bakanligien_US
dc.relation.isversionof10.37669/milliegitim.787933en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectExperimentationen_US
dc.subjectTeachers’ Opinionsen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectDeney Yapmaen_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.titleInvestigation of Teachers' Views About Experimenting in Science Course During Distance Educationen_US
dc.title.alternativeUzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersinde deney yapmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Egitimen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2320-9427en_US
dc.identifier.volume49en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage371en_US
dc.identifier.endpage394en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster