Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtaman, Özge Gençel
dc.date.accessioned2021-03-30T06:27:35Z
dc.date.available2021-03-30T06:27:35Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.issn1309-0275
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/pauefd.526046
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11342
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze of finger positions of flute learners at Fine Arts High School while using for acquiring sound in the sense of cognitive and psychomotor skills. Sample group is composed of 42 flute learners at 11th and 12th classes at 12 Fine Arts High School chosen with cluster sampling method. "Practice Study for Finger Positions" and "Information Test for Finger Positions" which were developed by the researchers were used as data collection tool. Frequency (f) and percentage (%) values were used for the evaluation of finger positions of learners who form the sample group in obtaining 1st, 2nd and 3rd octave sounds in the sense of cognitive and psychomotor skills; Spearman Correlation was used in comparison of psychomotor and cognitive skill scores related to finger positions of flute learners in obtaining sound; Mann Whitney U test was used in comparison of grade of flute learners and status of loving/not loving their instrument and cognitive and psychomotor skill scores of their finger positions, Kruskal Wallis Test was used in comparison of period of flute training of learners and cognitive and psychomotor skill scores of their finger positions. Based on the findings of study, it was determined that great majority of flute learner who study at Fine Arts High School have problems in the sense of finger positions used for acquiring sound and develop wrong behaviours. These wrong behaviours are quite similar in the sense of cognitive and psychomotor behaviours.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Güzel Sanatlar Liseleri flüt öğrencilerinin flütten ses elde etmede kullandıkları parmak pozisyonlarının bilişsel ve devinişsel beceriler açısından incelenmesine yöneliktir. Araştırmanın örneklem grubu, kümeli örnekleme yöntemi ile seçilmiş 12 Güzel Sanatlar Lisesinin 11. ve 12. sınıflarında öğrenim görmekte olan 42 flüt öğrencisidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Parmak Pozisyonlarına Yönelik Uygulama Çalışması” ve “Parmak Pozisyonlarına Yönelik Bilgi Testi” kullanılmıştır. Öğrencilerin 1., 2. ve 3. oktav sesleri elde etmede kullandıkları parmak pozisyonlarının bilişsel ve devinişsel beceriler açılarından değerlendirilmesinde frekans ve yüzde değerlerinden, ses elde etmede kullanılan parmak pozisyonlarına ilişkin devinişsel ve bilişsel beceri puanlarının karşılaştırılmasında Spearman Korelasyondan, öğrencilerin okumakta oldukları sınıf ve çalgılarını sevme/sevmeme durumları ile bilişsel ve devinişsel beceri puanlarının karşılaştırılmasında Mann Whitney U testinden, öğrencilerin flüt eğitimi alma süreleri ile bilişsel ve devinişsel beceri puanlarının karşılaştırılmasında da Kruskal Wallis testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda Güzel Sanatlar Liselerinde öğrenim görmekte olan flüt öğrencilerinin büyük çoğunluğunun ses elde etmede kullandıkları parmak pozisyonları açısından sıkıntı yaşadıkları ve yanlış davranışlar geliştirdikleri belirlenmiştir. Bu yanlış davranışlar bilişsel ve devinişsel beceriler açısından da büyük benzerlikler göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDergipark Akaden_US
dc.relation.isversionof10.9779/pauefd.526046en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFlute Educationen_US
dc.subjectFinger Positionsen_US
dc.subjectCognitiveen_US
dc.subjectPsychomotoren_US
dc.subjectSkillsen_US
dc.subjectFlüt Eğitimien_US
dc.subjectParmak Pozisyonlarıen_US
dc.subjectBilişselen_US
dc.subjectDevinişselen_US
dc.subjectBecerien_US
dc.titleAnalysis of finger positions of flute learners while using for acquiring sound in the sense of cognitive and psychomotor skillsen_US
dc.title.alternativeFlüt öğrencilerinin ses elde etmede kullandıkları parmak pozisyonlarının bilişsel ve devinişsel beceriler açısından incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPamukkale Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Pamukkale University Journal of Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2773-8377en_US
dc.identifier.volume49en_US
dc.identifier.startpage461en_US
dc.identifier.endpage483en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster