Yazar "Demirci, Neşet" için listeleme
-
Akran öğretim yönetiminin ortaöğretim öğrencilerinin elektrik ve manyetizma konularındaki kavramsal anlama ve tutumlarına etkisi
Yaşar, Atilla (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada Akran Öğretimi Yönteminin ortaöğretim onuncu sınıf öğrencilerin Elektrik ve Manyetizma konularındaki kavramsal anlama düzeylerine etkisi ve bu yönteme yönelik tutumları araştırılmıştır. Çalışmaya 2014-2015 ... -
Akran öğretimi yönteminin öğretmen adaylarının elektrostatik konusundaki kavramsal anlamalarına ve tutumlarına etkisi
Şekercioğlu, Ayşe Gül (Çirkinoğlu) (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011)Son otuz yıldan beri Fizik Eğitimi üzerine yapılan araştırmalar, geleneksel öğretim yöntemlerinin pek çoğunun, fizik derslerinde öğretilmesi gereken fizik kavramlarının öğretiminde yetersiz kaldığını göstermektedir. Bu ... -
Correlation between university students' kinematic achievement and learning styles
Şekercioğlu, Ayşe Gül; Demirci, Neşet (Amer Inst Physics, 2007)In the literature, some researches on kinematics revealed that students have many difficulties in connecting graphs and physics. Also some researches showed that the method used in classroom affects students' further ... -
Çoklu zeka kuramının ilköğretim sekizinci sınıflarda matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
Kuloğlu, Serkan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005)Bu araştırmanın amacı, İlk öğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin orantılı doğru parçaları ve benzer üçgenler ünitesini Çoklu Zeka kuramına göre öğretimi ile geleneksel öğretiminin öğrencilerin matematik başarıları, ... -
Dealing with misconceptions about force and motion concepts in physics: a study of using web-based physics program
Demirci, Neşet (2003)Bu çalışına, fizikte kuvvet ve hareket konuları hakkındaki kavram yanılgıları ile ilgilidir. 1999-2000 öğretim yarıyılında Florida/USA "Brevard County'de" toplam 125 öğrencinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Çoklu Kovaryet ... -
Developing web-based homework system to evaluate students' homework performance and physics achievement
Demirci, Neşet (Amer İnst Physics, 2007)Web-based homework and assessment have been becoming widespread practice in physics courses. Although some disagreement whether this is an encouraging or uncertain growth for student learning, there is inadequate research ... -
Developing web-oriented homework system to assess students' introductory physics course performance and compare to paper-based peer homework
Demirci, Neşet (2006)The World Wide Web influences education and our lives in many ways. Nowadays, Web-based homework has been becoming widespread practice in physics courses and some other courses as well. Although are some disputes whether ... -
Dijital hikayecilik metoduyla hazırlanan öğretim materyallerinin öğrenme döngüsü giriş aşamasında kullanılmasının fizik dersi başarısı ve motivasyonu düzeyine etkisi
Kahraman, Özkan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim dokuzuncu sınıf fizik dersi kuvvet ve hareket konusunda dijital fizik hikayeleri kullanımının öğrencilerin başarıları ve motivasyonları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma ... -
The effect of web-based homework on university students' physics achievements
Demirci, Neşet (Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2010)In this study, the effect of web-based homework on university students' physics achievement was compared. One of the two identical sections of introductory physics course students received pen-and-paper homework done in ... -
Fen bilgisi deneylerinde V-diyagramları ve çalışma yaprakları kullanımının ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkisi
Çınkı, Ayşe (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın amacı, Fen Bilgisi dersine ait deneylerde V-diyagramları ve çalışma yapraklarının kullanılmasının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkilerini inceleyip, geleneksel laboratuvar ... -
Fizik öğretmen adayları, fizik öğretmenleri ve lise öğrencilerinin kuvvet ve hareket konularında kavramsal düzeylerinin karşılaştırılması
Demirci, Neşet (2007)Bu araştırmanın amacı fizik öğretmen adayları, fizik öğretmenleri ve lise öğrencilerinin kuvvet ve hareket konularındaki kavramsal düzeylerini değerlendirmektir. Bu amaçla Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ... -
Fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının termodinamik yasalarını günlük hayatla ve çevre sorunları ile ilişkilendirme düzeyleri
Kırtak, Vahide Nilay (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın iki temel amacı vardır: Bunların ilki, fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarını hangi bilim dalları ile ilişkilendirdiklerini belirlemektir. Çalışmanın ikinci amacı ise, bu öğretmen ... -
Geleneksel öğretimin ilk,orta ve yükseköğretim öğrencilerinin görüntü oluşumu ve renklere ilişkin kavramsal anlamalarına etkisi
Kocakülah, Aysel (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006)Fen eğitiminin temel amaçlarından biri, öğrencilere bilimsel olarak kabul edilebilir fikirler kazandırarak bunları yeni alanlara uygulayabilmelerini sağlamaktır. Fen eğitimcileri, öğrencilerin bir takım fen konularına ... -
İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları.
Akdemir, Emine (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005)Bu çalışmanın ana amacı ilk öğretim yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını belirlemek ve öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarının etkisini incelemektir. ... -
Katıların ve sıvıların basıncı konularında öğrencilerin kavrama düzeyleri ve kavram yanılgıları
Demirci, Neşet; Akdemir, Emine (2009)Bu çalışmanın amacı ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin katıların ve sıvıların basıncı konusunda kavrama düzeyleri ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaçla geliştirilen iki aşamalı test Balıkesir ili merkezinde ... -
On birinci sınıf öğrencilerinin enerji ve momentum konuları ile ilgili kavramsal anlama düzeylerinin belirlenmesi
Dalaklıoğlu, Semih (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu çalışma fizik dersini alan orta öğretim 11. sınıf öğrencilerin Enerji ve Momentum konuları ile ilgili kavrama düzeylerini belirleyerek eğer var ise onların kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak amacı ile yapılmıştır. ... -
Onuncu sınıf öğrencilerinin grafik anlama ve yorumlamaları ile kinematik başarıları arasındaki ilişki
Demirci, Neşet; Uyanık, Fatma (2009)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim onuncu sınıf öğrencilerinin grafik çizme ve anlama becerileri ile kinematik grafiklerini yorumlama becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmaya Balıkesir il merkezindeki beş ... -
Ortaöğretim 10.sınıf öğrencilerinin grafik anlama ve yorumlamaları ile kinematik başarıları arasındaki ilişki
Uyanık, Fatma (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın temel amacı ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin grafik çizme ve anlama becerileri ile kinematik grafiklerini yorumlama becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmaya Balıkesir il merkezindeki 5 ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin görüntü ve düzlem aynada görüntü oluşumuna ilişkin kavramsal anlamaları
Kocakülah, Aysel; Demirci, Neşet (2010)Araştırmanın amacı; ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin görüntü ve düzlem aynada görüntü oluşumu üzerine geleneksel öğretim öncesi ve sonrası kavramsal anlamalarını belirlemektir. Araştırma, örnek olay tarama modelinde ... -
Öğretmen adaylarının çevre sorunlarını bilim dalları ve termodinamik yasaları ile ilişkilendirme düzeyleri
Bu çalışmanın amacı; fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarını hangi bilim dallar ı ile ilişkilendirdiklerini belirleyerek bu öğretmen adaylarının termodinamik yasalarını çevre sorunları ile ilişkilendirme ...