Yazar "Azizoğlu, Nursen" için listeleme
-
2008 ve 2018 ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarına göre yazılmış kimya ders kitaplarındaki analojilerin karşılaştırılması
Dal, Hatice (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, 2008 ve 2018 yıllarına ait iki ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarına göre yazılmış kimya ders kitaplarındaki analojiler karşılaştırılmıştır. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden olan tarama ... -
2008 ve 2018 ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarına göre yazılmış kimya ders kitaplarındaki analojilerin karşılaştırılması
Dal, Hatice (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, 2008 ve 2018 yıllarına ait iki ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarına göre yazılmış kimya ders kitaplarındaki analojiler karşılaştırılmıştır. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden olan tarama ... -
2018 Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında ve Ders Kitaplarında Yaşam Temelli Yaklaşımın Etkileri
Erdoğan, Hatice; Azizoğlu, Nursen (2022)Bu çalışmada, 2018 yılında Millî Eğitim Bakanlığının yayımladığı ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki kazanımların ve bu programa uygun olarak hazırlanmış 5., 6., 7. ve 8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının ... -
2018 ortaokul fen bilimleri dersi programının ve ders kitaplarının içeriğinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının etkilerinin belirlenmesi
Erdoğan, Hatice (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, 2018 ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programının ve ortaokul fen ders kitaplarının içeriğinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının etkilerinin belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden ... -
2018 ortaöğretim kimya dersi öğretim programının içeriğinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımına ait unsurlar
Azizoğlu, Nursen (2023)Bu çalışmada, 2018 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan ortaöğretim kimya dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programının içeriğinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımına ait unsurların belirlenmesi ... -
6. Sınıflarda maddenin tanecikli yapısı konusunun çoklu zeka kuramına dayalı öğretimi
Ateş, Rana Öznur (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu çalışmanın amacı İlköğretim altıncı sınıflarda, Fen ve Teknoloji dersindeki maddenin tanecikli yapısı ünitesinin çoklu zeka kuramına dayalı öğretimin öğrencilerin başarılarına ve fen dersine karşı tutumlarına etkisini ... -
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fen dersine yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişki
Azizoğlu, Nursen; Çetin, Gülcan (2009)Bu araştırmanın amacı, 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fene karşı tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma, Balıkesir il merkezine bağlı dört ilköğretim okulundaki 6 ve 7. ... -
Exploring on-campus and in real school classroom microteaching practices: the effect on the professional development of preservice teachers
Pekdağ, Bülent; Dolu, Gamze; Ürek, Handan; Azizoğlu, Nursen (Springer, 2020)The aim of this study was to determine the professional developments of science teacher candidates over 14 weeks of microteaching practices. The sample for the study was comprised of 9 teacher candidates aged 21-23 who ... -
History-based instruction enriched with various sources of situational interest on the topic of the atom: the effect on students' achievement and interest
Pekdağ, Bülent; Azizoğlu, Nursen (Springer, 2020)This study examines the effect of history-based instruction on the topic of the atom on students' academic achievement and their interest in the history of science, investigating as well the relationship between student ... -
Identifying and classifying analogies used in the secondary physics textbooks
Azizoğlu, Nursen; Çamurcu, Merve; Ad, Vahide Nilay Kırtak (Ekip Büro Makineleri A., 2014)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim fizik dersi programına uygun Milli Eğitim Bakanlığının tavsiyesi ile okutulan 9, 10, 11 ve12. sınıf fizik ders kitaplarında yer alan analojileri belirlemek ve sınıflandırmaktır. Fizik ders ... -
Kimya bilgilerini günlük yaşamla İlişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisi
Üniversite öğrencilerinin edindikleri kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyinin ne olduğunu ve bu düzeye akademik başarının etkisinin olup olmadığını belirlemek amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. ... -
Kimya laboratuvarı endişe ölçeği
Azizoğlu, Nursen; Uzuntiryaki, Esen (2006)Kimya öğreniminin ayrılmaz bir parçası olan laboratuarlar kavramsal anlamanın, laboratuvar becerilerinin ve bilimsel Düşünme yeteneğinin geliştiği yerlerdir. Laboratuvardaki performansı laboratuvara yönelik olumlu tutumlar ... -
Maddenin doğası ile ilgili büyüklük ve ölçek konusuna ilişkin öğrenme ilerlemesinin incelenmesi
Kobak, Rifat (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, ortaöğretim ve lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin maddenin doğası ile ilgili büyüklük ve ölçek konusuna ilişkin bilgi ve öğrenme ilerlemelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, ... -
Meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin bilimsel süreç beceri düzeylerinin belirlenmesi
Dönmez, Füsun (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada meslek liselerinde öğrenim gören lise 1. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeylerini belirleyerek, bilimsel süreç beceri düzeylerinin okul türü, yaş, cinsiyet ve tutum gibi değişkenlerle ilişkisi ... -
Meslek liselerindeki öğrencilerin bilimsel süreç beceri düzeylerinin incelenmesi: Balıkesir örneği
Dönmez, Füsun; Azizoğlu, Nursen (2010)Bu çalışmada meslek liselerinde öğrenim gören lise 1. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri belirlenmiş; bilimsel süreç beceri düzeylerinin okul türü, yaş, cinsiyet ve tutum gibi değişkenlerle ilişkisi ... -
Ortaöğretim Kimya ders kitaplarında yer alan analojilerin analog-hedef haritalama yapılarının incelenmesi
Kobak, Rifat (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Bu çalışmada, ortaöğretim 9.,10.,11.,12. sınıf kimya ders kitaplarının analog- hedef haritalama yapıları incelenmiştir. Araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı ortaöğretim 9., 10., 11. ve 12. sınıf kimya ders ... -
Öğrenci ve öğretmenlerin 11.sınıf kimya konuları ile ilişkili analojilerdeki benzerlik ve farklılıkları belirleme düzeyleri
Ergin, Özlem Serin (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada öğrenci ve öğretmenlerin 11. sınıf kimya konularında kullanılan bazı analojileri anlamlandırma düzeyleri incelenmiştir. Analojilerde kaynak-hedef eşleme düzeylerine öğrencilerin okuduğu okul türünün (Genel ... -
Öğretmen adaylarının fen laboratuvarı deney prosedürlerinin akış diyagramları ile düzenlenmesine ilişkin görüşleri
Türker, İsmail (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Fen bilimleri genellikle soyut ve karmaşık kavramları içerdiğinden fen bilimlerinde deney ve gözlem oldukça önem taşımaktadır. Bu çalışma, fen bilgisi eğitimi programında öğrenim gören öğretmen adaylarının fen laboratuvarı ... -
The periodic system and teaching with analogies model: The effects of teaching method, gender and motivation on students’ achievement
Azizoğlu, Nursen; Aslan, Sevgi; Pekcan, Saadet (Ankara University, 2015)In this study, the topic of periodic system was taught by teaching with the analogies model. The effects of the teaching method, students’ gender and motivation on the 8th grade students’ (n=51) achievement were investigated. ... -
Semantic mistakes and didactic difficulties in teaching the "amount of substance" concept: A useful model
Pekdağ, Bülent; Azizoğlu, Nursen (Royal Soc Chemistry, 2013)Textbooks still have the distinction of being the most dominant teaching tool in science teaching. The manner in which a scientific concept is expressed in a textbook is of importance in the in-depth learning process of ...