Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞen, Ayşe Zeynep
dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.date.accessioned2019-10-23T06:18:39Z
dc.date.available2019-10-23T06:18:39Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn13046020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9142
dc.description.abstractBilimsel süreç becerileri ( BSB) ifadesi, orta öğretim program lar ında ilk olarak 2007 yılında yer almıştır.Programda yapılan değişikliklerin kitap yazımlarına yansıması, programın işlerliği açısından oldukçaönemlidir. Bu çalışmanın amacı, 2007 yılından bir önceki program olan 1996 yılı ve 2007 yılı ortaöğretim programlarına göre hazırlanan Lise 1. ve 9. Sınıf kimya, fizik ve biyoloji ders kitapları arasında BSBgeliştirme yeterliliklerine ne derece yer verildiğinin belirlenmesi ve iki farklı programa göre hazırlananders kitaplarının arasında bu açıdan bir farklılık olup olmadığını n ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla , 1996 yılı ve 2007 yılı kimya, fizik ve biyoloji öğretim programlarına göre yazılan ders kitapları, içerik analizi ile analiz edilmiş ve bulgular karşılaştırılmıştır. Çalışma sonunda, tüm ders kitaplar ın da Temel Bilimsel Süreç Becerilerinin (TBSB) gelişiminin ilk sırada, Deney Doğrulama Bilimsel Süreç Becerilerinin (DDBSB) ikinci sırada yer aldığı ve Özgün Deney Tasarlama ve Uygulama Bilimsel Süreç Becerilerinin (ÖDTUBSB) ise diğer kategorilere göre gelişiminin daha az hedeflendiği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra,BSB açısından öğretim programlarında var olan farklılığın ders kitapları için geçerli olmadığı sonucunaulaşılmıştır. Farklı öğretim programlarına göre hazırlanan ders kitaplarında ortak olarak gözlem ve sonuççıkarma becerilerinin gelişimi ön planda olup diğer BSB türlerinin gelişimlerine daha az önem verilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEkip Büro Makineleri A.en_US
dc.relation.isversionof10.12973/tused.10127aen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject9th Grade Chemistryen_US
dc.subjectPhysics and Biology Textbooksen_US
dc.subjectScience Process Skillsen_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subject9. Sınıf Kimya-Fizik-Biyoloji Ders Kitaplarıen_US
dc.titleComparison of 9th grade chemistry, physics and biology textbooks in terms of science process skillsen_US
dc.title.alternative9. Sınıf kimya, fizik, biyoloji ders kitaplarının bilimsel süreç becerileri açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster