dc.contributor.author | Şen, Ayşe Zeynep | |
dc.contributor.author | Nakiboğlu, Canan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T06:18:39Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T06:18:39Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.issn | 13046020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/9142 | |
dc.description.abstract | Bilimsel süreç becerileri (
BSB) ifadesi, orta
öğretim program
lar
ında ilk olarak 2007 yılında yer almıştır.Programda yapılan değişikliklerin kitap yazımlarına yansıması, programın işlerliği açısından oldukçaönemlidir. Bu çalışmanın amacı, 2007 yılından bir önceki program olan 1996 yılı ve 2007 yılı ortaöğretim programlarına göre hazırlanan Lise 1. ve 9. Sınıf kimya, fizik ve biyoloji ders kitapları arasında BSBgeliştirme yeterliliklerine ne derece yer verildiğinin belirlenmesi ve iki farklı programa göre hazırlananders kitaplarının arasında bu açıdan bir farklılık olup olmadığını
n
ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla
, 1996
yılı ve 2007 yılı kimya, fizik ve biyoloji öğretim programlarına göre yazılan ders kitapları, içerik analizi
ile analiz
edilmiş ve bulgular karşılaştırılmıştır. Çalışma sonunda, tüm ders
kitaplar
ın
da
Temel Bilimsel
Süreç Becerilerinin
(TBSB) gelişiminin ilk sırada,
Deney Doğrulama Bilimsel Süreç Becerilerinin
(DDBSB)
ikinci sırada yer aldığı ve
Özgün Deney Tasarlama ve Uygulama Bilimsel Süreç Becerilerinin
(ÖDTUBSB) ise diğer kategorilere göre gelişiminin daha az hedeflendiği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra,BSB açısından öğretim programlarında var olan farklılığın ders kitapları için geçerli olmadığı sonucunaulaşılmıştır.
Farklı öğretim programlarına göre hazırlanan ders kitaplarında ortak olarak gözlem ve sonuççıkarma becerilerinin gelişimi ön planda olup diğer BSB türlerinin gelişimlerine daha az önem
verilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ekip Büro Makineleri A. | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.12973/tused.10127a | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | 9th Grade Chemistry | en_US |
dc.subject | Physics and Biology Textbooks | en_US |
dc.subject | Science Process Skills | en_US |
dc.subject | Bilimsel Süreç Becerileri | en_US |
dc.subject | 9. Sınıf Kimya-Fizik-Biyoloji Ders
Kitapları | en_US |
dc.title | Comparison of 9th grade chemistry, physics and biology textbooks in terms of science process skills | en_US |
dc.title.alternative | 9. Sınıf kimya, fizik, biyoloji ders kitaplarının bilimsel süreç becerileri açısından karşılaştırılması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Turkish Science Education | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 63 | en_US |
dc.identifier.endpage | 80 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |