Güncel Gönderiler: Yüksek Okullar
Toplam kayıt 252, listelenen: 181-200
-
Hasta yakınlarının organ bağışı ile ilgili bilgi ve tutumları
(2009)Günümüzde çeşitli nedenlerle artık tıbbi tedavisi mümkün olmayan son dönemdeki hastalıklarda kullanılan yöntemlerden birisi organ naklidir. Organ nakli konusunda ileri olduğu kabul edilen ülkelerde bile organ bağışı istenen ... -
Sektör kavramları içerisinde bulunan spor sponsorluguna bir bakış
(2010)Spor sponsorluğuna yapılan harcamaların artması, bu alana olan ilgiliyi arttırmaktadır. Spor sponsorluğu gelecek yıllarda gelişimine devam ederek kurumların ilgisini çekmeye devam edebilecek potansiyele sahiptir. Bunun ... -
12-14 yaş grubu basketbol oyuncularının çabukluk ve sıçrama yetilerine farklı kuvvet antrenmanlarının etkisi
(2010)Bu çalışma, 12-14 yaş grubunda basketbol oynayan çocukların çabukluk ve sıçrama yetilerine farklı kuvvet antrenmanlarının etkilerini belirlemek için yapılmıştır. Çalışmamıza özel bir okul takımında basketbol oynayan, yaş ... -
Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
(2009)Rekabet ortamında, kalite, ürün fiyatlarının birbirine çok yakın olması, isletmeleri bu ürünlerin satısında farklı pazarlama stratejilerin uygulamaya yöneltmistir. Bu farklı pazarlama stratejileri literatürde modern pazarlama ... -
İçsel pazarlama, iş tatmini ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Spor okullarında görev yapan antrenörler üzerine bir inceleme
(2011)Bu araştırmada, içsel pazarlama, iş tatmini ve örgütsel bağlılık olguları arasındaki ilişkiler spor okullarında görev yapan antrenörler üzerinde incelenmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiler, literatürde daha önce ... -
The effects of unemployment and income on crime: A panel data analysis on Turkey
(2011)Today, the reason of the crime is a subject, that attract much attention from the researchers. It is accepted that the growth of the crime rates damages population by psychologically and economically. The issue of the ... -
Sürdürülebilir turizm kapsamında Burhaniye’nin alternatif turizm potansiyeli
(2011)Dünyada hızla büyüyen turizm sektörü, ülkelerin kalkınmasında önemli rol oynamakta ve hızlı bir şekilde geliştiği görülmektedir. Değişen ve gelişen bir sektör olarak turizm, farklı ve alternatif ürünler sunduğu sürece ... -
Altınoluk'ta turizmin gelişmesini etkileyen sorunlar: Hizmet işletmelerinde bir araştırma
(2011)Altınoluk, potansiyel turistleri herhangi bir destinasyona yönlendiren en önemli unsurlardan biri olan, özellikle iç pazarda "bilinirlik düzeyi" yüksek bir destinasyon olarak ön plana çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle bu ... -
Bir psikiyatri kliniğinde yatan hastaların psikotrop ilaç kullanma hakkında düşünceleri ve taburculuk sonrası telefonla izlem
(2011)Amaç: Bu çalışma, psikiyatri kliniğinde yatan hastaların ilaç tedavisi ile ilgili düşüncelerini ve taburculuk sonrası ilaç kullanım durumlarını değerlendirmek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Çalışma bir üniversite ... -
Kendini tanıma ve girişkenlik dersinin hemşirelik öğrencilerinin atılganlık düzeylerine etkisi
(2011)Çalışma kendini tanıma ve girişkenlik dersinin hemşirelik öğrencilerinin atılganlık düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, bu dersi alan 17 öğrenci, kontrol grubunu ise dersi almayan 17 ... -
Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin beden eğitimi ve oyun öğretimi dersine ilişkin görüşlerin incelenmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda öğrenim görmekte olan Beden Eğitimi I-II, Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi dersini almış olan öğrencilerinin ... -
Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin beden eğitimi ve oyun öğretimi dersine ilişkin görüşlerin incelenmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan Beden Eğitimi I-II, Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi dersini almış olan öğrencilerinin ... -
İçsel pazarlama, iş tatmini ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Spor okullarında görev yapan antrenörler üzerine bir inceleme
(2011)Bu araştırmada, içsel pazarlama, iş tatmini ve örgütsel bağlılık olguları arasındaki ilişkiler spor okullarında görev yapan antrenörler üzerinde incelenmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiler, literatürde daha önce ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin meslekte karşılaştıkları sorunlar (Balıkesir İli Uygulaması)
(2011)Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmenlerinin meslekte karşılaştıkları sorunları, okul yönetimi ile karşılaşılan sorunlar, okul ve fiziki şartlarla karşılaşılan sorunlar, aldıkları eğitim yönünden karşılaşılan ... -
Beden eğitimi ve spor öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik özgüven algılamaları
(2011)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) gelişmesi ve yaygınlaşması eğitim problemlerini çözümünde de bir araç olarak görülmesinde etkili olmaktadır. Çünkü yüksek öğretimde derslerin yoğun şekilde teknolojiye dayalı olması, ... -
İlk ve orta öğretim okul takımlarındaki sporcu öğrencilerin faaliyet amaçları ve beklentileri (Balıkesir ili örneği)
(2011)Bu araştırmanın amacı; okul takımlarında faaliyet gösteren sporcu öğrencilerin faaliyet amaçları ve beklentilerini tespit etmektir. Çalışmada 2007-2008 eğitim ve öğretim döneminde, Balıkesir İlinde 8 değişik ilköğretim ve ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin meslekte karşılaştıkları sorunlar (Balıkesir ili uygulaması)
(2011)Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmenlerinin meslekte karşılaştıkları sorunları, okul yönetimi ile karşılaşılan sorunlar, okul ve fiziki şartlarla karşılaşılan sorunlar, aldıkları eğitim yönünden karşılaşılan ... -
Tüketicilerin beyaz eşya satın alma karar sürecinde marka algılarına yönelik bir araştırma
(2011)Günümüzde işletmeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli hale ... -
Termal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Gönen örneği
(2011)Günümüzde turistik bölgeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli ... -
Seyahat acentelerinin turist rehberlerini seçme ve işe alma sürecindeki eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma
(2012)Seyahat acentelerinin turist rehberlerini seçme ve işe alma sürecindeki eğilimlerinin belirlenmesi ve doğru rehberi işe almanın etkileri konusundaki tutumlarının ölçülmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Elde edilen ...