Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenel, Selma
dc.contributor.authorKutlu, Ömer
dc.date.accessioned2019-10-17T06:58:47Z
dc.date.available2019-10-17T06:58:47Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn1309-6575
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/7401
dc.descriptionŞenel, Selma (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the factors predicting academic achievement of Ankara University Distance Education students. The study group of the research consists of 302 first grade students from Ankara University Distance Education Center (ANKUZEM) 2010-2011 associate degree programs. Data were formed in four groups respectively "individual characteristics", "characteristics related with family and working environment", "characteristics related with usage of information and communication technologies" and "characteristics related with education". Data were analyzed by stepwise multiple regression analysis. According to the results, individual characteristics as "age", "working in a full time job" and "being divorced" were found as predictors of students' academic achievement. Additionally, characteristics related with family and working place as "number of family members living with", "mothers' full time working" and "mothers' graduation type" were other variables predicting academic achievement of students. The characteristics related with education; graduation from "college" and "vocational high school", "studying with different methods", "choosing distance education as a university degree", "studying for getting a degree" are also predictors of academic achievement of students. The characteristics of students related with usage of information and communication technologies were not predictors of academic achievement of students.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (ANKUZEM)’nde eğitim gören öğrencilerin akademik başarılarını yordayan faktörlerin neler olduğunu belirlemektir. Çalışma grubu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında ANKUZEM önlisans programlarının birinci sınıfında okuyan 302 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler; bireye ilişkin, aileye ve çalışma ortamına ilişkin, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin ve eğitimsel veriler olarak dört grupta toplanmış, analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda kişisel özelliklerden; yaş, tam zamanlı bir işte çalışma ve boşanmış olmanın akademik başarıyı yordadığı gözlenmiştir. Aile ve çalışma ortamına ilişkin özelliklerden; birlikte yaşanılan birey sayısı, annenin tam günlük bir işte çalışması ve annenin lise mezunu olmasının akademik başarıyı yordadığı belirlenmiştir. Eğitimle ilgili özelliklerden ise; lisans ve meslek lisesi mezunu olmanın, Adalet önlisans uzaktan eğitim programında okumanın, uzaktan eğitimi ‘üniversitede okumak’ için seçmenin; ders çalışırken tercih edilen farklı yöntemlerin, derece almak için uzaktan eğitim görmenin akademik başarıyı yordadığı ortaya konulmuştur. Öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileriyle ilgili özelliklerinin uzaktan eğitimde akademik başarının yordayıcılarından olmadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAssoc Measurement & Evaluation Education & Psychologyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectStudent Characteristicsen_US
dc.subjectANKUZEMen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÖğrenci Özelliklerien_US
dc.titleThe factors predicting academic achievement of ankara university distance education studentsen_US
dc.title.alternativeAnkara Üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını yordayan faktörleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology-Epoden_US
dc.relation.journalEğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisien_US
dc.contributor.departmentBilgi İşlem Araştırma ve Uygulama Merkezien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage177en_US
dc.identifier.endpage193en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster