Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayındır, Dilan
dc.contributor.authorDağal, Asude Balaban
dc.contributor.authorUral, Ozana
dc.date.accessioned2019-09-09T06:50:29Z
dc.date.available2019-09-09T06:50:29Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn13053515
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.506978
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6283
dc.descriptionBayındır, Dilan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractEgo resiliency means positive development tendency despite risk factors. Resilient children are expected to cope with individual, familial and environmental risk factors, so developing resiliency could be accepted as a developmental task for children. The aim of the study is to investigate the predictive role of two selected individual variables; inhibitory control skills and temperament characteristics of preschool children, on their ego resiliency levels. The study is in survey method. The sample of the study includes 55- 73 months old 78 children, who attend preschools. The data collection tools that are used in this study are; The Personal Information Form, The Short Temperament Scale for Children and Children’s Ego Resiliency Scale (Mother Form). Also two tasks, named as Green-Red Signs and Touch Your Toe were used to assess preschoolers’ inhibitory control skills. When all the variables are considered together in the regression analysis, it has been found that the inhibitory control skills are significantly predictive of children's ego resiliency, but temperamental characteristics are not.en_US
dc.description.abstractEgo sağlamlığı risk faktörlerine rağmen olumlu gelişim eğilimini ifade etmektedir. Ego sağlamlığına sahip çocukların bireysel, ailesel ve çevresel risk faktörleri ile baş etmeleri beklenmektedir, bu nedenle de ego sağlamlığı geliştirmek çocuklar için bir gelişim görevi olarak kabul edilebilir. Bu araştırmanın amacı, bireysel boyutta seçilmiş iki değişkenin, öz kontrol becerileri ve mizaç özellikleri, ego sağlamlık düzeyleri üzerindeki yordayıcı rolünü araştırmaktır. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, yaşları 55-73 aylar arasında olan okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 78 çocuk oluşturmaktadır. Kişisel Bilgi Formu, Çocuklar için Kısa Mizaç Ölçeği ve Çocuk Ego Sağlamlığı Ölçeği (Anne Formu) araştırmada kullanılan veri toplama araçlarıdır. Ayrıca çocukların öz kontrol becerilerini değerlendirmek için Yeşil-Kırmızı İşaretler ve Ayak Parmağına Dokun görevleri kullanılmıştır. Regresyon analizi ile tüm değişkenlerin birlikte etkisine bakıldığında, öz kontrol becerilerinin çocukların ego sağlamlık düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu, fakat mizaç özelliklerinin yordayıcı etkisinin olmadığı bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnkara Universityen_US
dc.relation.isversionof10.17051/ilkonline.2019.506978en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEgo Resiliencyen_US
dc.subjectInhibitory Controlen_US
dc.subjectTemperamenten_US
dc.subjectPreschool Childrenen_US
dc.subjectEgo Sağlamlığıen_US
dc.subjectÖz Kontrolen_US
dc.subjectMizaçen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönem Çocuğuen_US
dc.titleThe predictive role of temperamental traits and inhibitory-control skills on ego resiliency of preschool childrenen_US
dc.title.alternativeMizaç özellikleri ve öz kontrol becerilerinin okul öncesi dönem çocuklardaki ego sağlamlık düzeyini yordayıcı rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6081-3690en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2124en_US
dc.identifier.endpage2135en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster