Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKorkusuz, M. Emin
dc.contributor.authorTaştekin, Eray
dc.date.accessioned2019-09-02T12:00:47Z
dc.date.available2019-09-02T12:00:47Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationTaştekin, Eray. Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun oynama alışkanlıklarının öğrenci ve veli bakış açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6169
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital oyun oynama alışkanlıklarını öğrenciler ve velilerinin bakış açısından değerlendirmektir. Bu değerlendirme sürecinde öğrenciler ve velileriyle öğrencilerin oyun oynarken kullandıkları platformlar, oyunlarla tanışma şekilleri, oynadıkları oyun türleri, oyunlara ayırdıkları zaman ve ödedikleri ücretler, oyunların ders durumlarına, aile ve arkadaşlık ilişkilerine etkileri yapılandırılmış görüşme formu ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Yapılan görüşmelerden sonra öğrenci ve velilerin verdiği yanıtlar hem kendi içlerinde hem de birbirleri arasında değerlendirilmiştir. Araştırma Anadolu’da farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip öğrencilerin bulunduğu bir ortaokuldaki 30 öğrenci ve bu öğrencilerin velileri ile yapılmıştır. Araştırma modeli olarak durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Okul seçiminde kazara örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örneklem seçiminde ise ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada oyun oynama alışkanlıkları hakkında öğrenci ve velilere sormak üzere yapılandırılmış görüşme formları oluşturulmuş ve elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerin görüşlerine göre oyun platformu olarak en çok bilgisayar ve telefon tercih edilirken, ortalama oyun oynama süresi günlük 3,23 saat haftalık ise 11,60 saat, en çok oyun oynadıkları mekânın ev ve internet kafe olduğu tespit edilmiştir. Velilerin görüşlerine göre öğrencilerin ortalama oyun oynama süresi günlük 2 saat haftalık ise 16,73 saattir. En çok oyun oynadıkları mekânın ise ev ve internet kafe olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the secondary school students’ digital game playing habits from both students and parents’ perspectives. The students and their parents were interviewed in the evaluation process, with a structured interview, to determine what platforms the students play games on, what factors lead them to play those games, what kind of games they play, how often they play games, how much money they spend on those games, what impact the games have on their education as well as the relationship between their friends and families. After the interview, the answers, which were obtained from students and parents were evaluated between students, parents, as well as across students and parents. The study was performed with 30 students, who have different socioeconomic status in a secondary schoool and their parents in Anatolia. As researching method, case study method was used in this study. The convenience sampling method was used for choosing the school where the research takes place. In terms of choosing the sample, the criterion method is used. In the research, structured interview forms were created to ask questions to the students and their parents about the habit of playing games, and the data that is obtained from the interview was analyzed with descriptive analysis method. The study indicates that, according to the students, majority of students prefer computers and cell phones as gaming platforms. Moreover, the students play those games for 3.23 hours in average daily, and 11.60 hours in average weekly. Furthermore, most of them play those games in internet cafes and their houses. According to the parents, on the other hand, the students play games for 2 hours in average daily and 16.73 hours in average weekly. According to the parents’ view, students often play games in internet cafes and their houses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Oyun Alışkanlıklarıen_US
dc.subjectDijital Oyunların Etkilerien_US
dc.subjectBilgisayar Oyunlarıen_US
dc.subjectDijital Oyunlaren_US
dc.subjectÖğrenci Görüşlerien_US
dc.subjectVeli Görüşlerien_US
dc.subjectDigital Game Playing Habitsen_US
dc.subjectEffects Of Dijital Gamesen_US
dc.subjectComputer Gamesen_US
dc.subjectDigital Gamesen_US
dc.subjectStudents’ Opinionsen_US
dc.subjectParents’ Opinionsen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin dijital oyun oynama alışkanlıklarının öğrenci ve veli bakış açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeReview of the secondary school students’ digital game playing habits from both students and parents perspectivesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster