Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖnder, Alev
dc.contributor.authorDağal, Asude Balaban
dc.contributor.authorBayındır, Dilan
dc.date.accessioned2019-08-29T10:51:16Z
dc.date.available2019-08-29T10:51:16Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15390/EB.2018.7044
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6062
dc.descriptionBayındır, Dilan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate the predictive effect of the temperament charecteristics of preschool children and their mothers' parenting styles on ego resiliency level of children. The study was designed in survey method. The sample of the study was selected by random sampling method from central districts of Istanbul, Turkey. The sample consists of 367 children in total and 198 (54%) of these children are girls and 169 (46%) of them are boys. Demographic Information Form, Children's Ego Resiliency Scale, Short Temperament Scale for Children and Parenting Styles and Dimensions Questionnaire were used to collect data. The data was collected during fall semester in 2015-2016 academic year. Multiple regression analyses were used to test the relation between childrens's ego resiliency level, temperament charecteristics and their parents' parenting styles. Authoritarian and permissive parenting styles and persistence and reactivity traits of temperament together explained 33% of the variance in ego resiliency and the relation between these variables was found to be as moderate (r = 0.58, p<0,05). The authoritarian parenting style among other explanatory variables is the most powerful variable on ego resiliency of children and these variables are inversely related.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 55-78 aylık okul öncesi dönem çocukların mizaç özellikleri ve annelerinin ebeveynlik stillerinin, çocukların ego sağlamlık düzeylerini yordayıcı etkisini incelemektir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul merkez ilçelerinden basit rastgele seçim örnekleme yöntemine ile belirlenmiştir. Örneklem, toplam 367 çocuktan oluşmaktadır ve bu çocukların 198’i kız (%54), 169’u erkektir (%46). Araştırmada, veri toplamak için Kişisel Bilgi Formu, Çocuk Ego Sağlamlığı Ölçeği, Çocuklar için Kısa Mizaç Ölçeği ve Anne-Babalık Stilleri ve Boyutları Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, 2015–2016 eğitim-öğretim yılı, güz döneminde toplanmıştır. Çocukların ego sağlamlık düzeyleri, mizaç özellikleri ve ebeveynlik stilleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Otoriter ve izin verici ebeveynlik stilleri ile mizaç özelliklerinden sebatkârlık ve tepkiselliğin birlikte ego sağlamlığı üzerindeki açıklayıcılık oranının %33 olduğu ve aralarındaki ilişkinin de orta seviyede olduğu bulunmuştur (r=0.58, p<0,05). Açıklayıcılığa sahip değişkenlerden otoriter ebeveynlik stili en güçlü etkiye sahip değişken olarak görülmektedir ve bu iki değişken arasındaki ilişki ters yönlüdür. Araştırmanın sonuçları, Türkiye örnekleminde mizaç ve ebeveynlik stillerinin, çocukların gösterdiği ego sağlamlığı üzerinde etkisini ortaya koyması bakımından önemlidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTurkish Education Assocen_US
dc.relation.isversionof10.15390/EB.2018.7044en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPreschool Perioden_US
dc.subjectEgo Resiliencyen_US
dc.subjectTemperamenten_US
dc.subjectParenting Stylesen_US
dc.subjectMultiple Regression Analysisen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectEgo Sağlamlığıen_US
dc.subjectMizaçen_US
dc.subjectEbeveynlik Stillerien_US
dc.subjectÇoklu Regresyon Analizien_US
dc.titleThe predictive effect of preschool children's temperament characteristics and parenting styles of mothers on ego resiliency level of childrenen_US
dc.title.alternativeOkul öncesi dönem çocukların mizaç özellikleri ve annelerinin ebeveynlik stillerinin çocukların ego sağlamlık düzeyleri üzerindeki yordayıcı etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilim-Education and Scienceen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6081-3690en_US
dc.identifier.volume43en_US
dc.identifier.issue193en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster