Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü
Toplam kayıt 107, listelenen: 21-40
-
Psychoneurobiochemistry of tourism marketing
(Elsevier Sci Ltd, 2014)This study offers a unique approach to consumer/tourist behaviour called psychoneurobiochemistry and aims to explore the possible and potential influences of psychoneurobiochemical factors on tourism marketing. The study ... -
Recovery from crisis for Turkish firms: Synergistic action between foreign policy and marketing process
(Elsevier Science Bv, 2011)Global economic crises and recession periods radically change the nature of markets due to the shifts in the behaviors of individuals and firms. Market players engaged in international trade have been affected unfavorably ... -
Anchoring of inflation expectations and credibility in Turkey
(Bilgesel Yayincilik San & Tic Ltd, 2011)Anchoring of inflation expectations and credibility in Turkey This paper investigates the inflation targeting experience of Turkey in terms of the degree of anchoring of expectations to official targets. The estimated ... -
Determinants of capital adequacy ratio in Turkish Banks: A panel data analysis
(Academic Journals, 2011)The purpose of this study is to investigate the determinants of Turkish banks' capital adequacy ratio and its effects on financial positions of banks covered by the study. Data are obtained from banks' annual reports for ... -
Testing the weak form efficiency of the Turkish stock market
(Academic Journals, 2011)This paper examines the random walk hypothesis to determine the validity of weak-form efficiency for the Istanbul Stock Exchange (ISE) in Turkey. Data are obtained from daily observations of the ISE indices (ISE-100 index, ... -
An empirical study on employees' turnover tendency
(Türkiye Orta Doğu Amme İdaresi Enstitusü, 2010)This study aims to determine whether turnover intention of tax auditors, who think about leaving their work place, The Republic of Turkey Ministry of Finance, is related with personality traits, demographic profiles and ... -
Portfolio diversification contribution of precious metal: case of bist
(Mehmet Akif Ersoy Univ, 2018)The basic assumption of the modern portfolio theory is that adding of assets, which has low correlation between each other, to portfolio would reduce portfolio risk. This study investigates the contribution of gold to ... -
A neglected research area: internationalization of Turkish firms via outward foreign direct investment
(2005)Bu makale Türk firmalarının yurtdışına doğrudan yatırım yoluyla uluslararasılaşma-sı konusunda bilimsel çalışma yokluğundan yola çıkarak bu konunun geniş kapsamlı olarak araştırılmasının, incelenmesinin ve değerlendirilmesinin ... -
Örgütlerde işgören eğitimi üzerine bir alan araştırması
(2005)Bu araştırmanın amacı kamu kuruluşlarında verilen hizmet içi eğitimin çalışanlar üzerindeki etkilerinin hangi faktörlere bağlı olduğunu saptamaya çalışmaktır. Bu kapsamda Muğla îlinde bazı kamu kuruluşlarında anket çalışması ... -
Volatilitenin negatif ve pozitif şoklara asimetrik tepkisi: TAR-GARCH modeli kullanılarak Türkiye verilerinden yeni bir kanıt
(2007)Bu çalışmanın amacı Türkiye hisse senedi piyasasında volatilitenin negatif ve pozitif şoklara asimetrik tepki verip vermediğini incelemektir. Çalışmada kullanılan İstanbul Menkul Kıymetler Borsası 100 Endeksi (IMKB-100) ... -
Yabancılar Türkiye'de pozitif geri beslenme hipotezine uygun davranışlar gösterirler mi?
(2008)Bu çalışmada yabancıların işlem yapma davranışları İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) aylık verileri kullanılarak araştırılmıştır. Net yabancı işlem hacmi ve hisse senedi getirilen arasındaki nedensellik ilişkisi ... -
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının örgütsel kültürünün analizi ve kurum kültürünün çalışanların örgütsel bağlılığına etkisi: Görgül bir araştırma
(2008)Bu çalışmanın amacı (a) kamu ve özel sektör kuruluşlarının örgütsel kültürlerini analiz ederek kurum kültürünün çalışanların örgütsel bağlılığına etkisini araştırmak; (b) kamu kurumunda çalışanlarla özel sektörde çalışanlar ... -
Doğrudan yurtdışı yatırımlar yoluyla teknoloji transferi ve Türkiye: Bir literatür incelemesi
(2006)Ekonomik olarak gelişme ve yurttaşlara refah sağlama gelişmiş ve gelişmekte olan hemen hemen bütün devletlerin öncelikleri arasındadır. Teknoloji, ekonomik gelişme ve kalkınma için önemli bir temel taşıdır. Teknoloji, ... -
Volatilite modellerinin öngörü performansları: Arch,garch ve smarch Karşılaştırması
(2007)Bu çalışmada alternatif volatilite modellerinin öngörü performansları karşılaştırılmıştır. İstanbul Menkul Kıymetler Borsası İMKB100 endeksi haftalık kapanış verileri kullanılarak getiri volatilitesi ARCH, GARCH ve SWARCH ... -
Net yabancı işlem hacmi ile hisse senedi getirileri arasında uzun dönemli ilişki var mıdır?
(2008)Bu çalışmada net yabancı işlem hacmiyle hisse senedi getirileri arasında uzun dönemli bir ilişkinin var olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Ocak 1997 ve Eylül 2005 tarihleri arası ... -
Farklı sektörlerde faaliyetlerini sürdüren işletmelerde zaman yönetimi üzerine ampirik bir araştırma: Bursa ili örneği
(2007)Günümüz yönetim anlayışında bir işletmenin en değerli kaynağı zamandır. Zaman yitirildiğinde geriye dönüşü hiçbir şekilde mümkün olmayan ve genellikle ihmal edilen bir kaynaktır. Dolayısıyla, literatürde de zaman yönetiminin ... -
Algılanan hizmet kalitesinin müşteri değerlendirme sürecine yansımaları ve sadakat üzerindeki etkisi: Havayolu endüstrisinden bulgular
(2006)Uzun dönemli pazar başarısı ve sürdürülebilir bir rekabet avantajı elde etme açısından tüm işletmeler müşterileri ile ilişkilerini geliştirmeyi ve kendilerini müşterilerinin gözünde vazgeçilmez hale getirmeyi amaçlamaktadırlar. ... -
Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği
(2008)Bu çalışmanın amacı örgütsel-yönetsel motivasyon uygulamalarının çalışanların performans ve verimliliği üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek ve varsa bu etkinin hangi boyutlarda ortaya çıktığını saptamaktır. Günümüz ... -
Global pazarlamada toplumsal kültür farklılıklarının önemi (çokuluslu şirket ve yerel kültür örnekleri)
(2007)Global pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin başarısındaki en önemli faktör, hedef alınan dış pazarlarda, ihtiyaçların karşılanma biçiminin ve talep edilecek mal ve hizmetlerin neler olduğunun bilinmesidir. Bu çalışma, ...