Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirci, Neşet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:10Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:10Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5256
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractBu çalışına, fizikte kuvvet ve hareket konuları hakkındaki kavram yanılgıları ile ilgilidir. 1999-2000 öğretim yarıyılında Florida/USA "Brevard County'de" toplam 125 öğrencinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Çoklu Kovaryet Analizi (MANCOVA) bağımsız değişken olan kavram yanılgıları için cinsiyet ve ön test sonuçları arasında bir ilişkiyi anlamlı çıkardı ve buna bağlı olarak da Tavır Davranış Etkileşimi (ATI) analizi yapıldı. ATI analizini kullanarak kavram yanılgıları İçin ön test sonuçları ile cinsiyet arasındaki ilişki incelendi. İncelemeler sonucu, öğrencilerin kuvvet ve hareket konulandaki kavram yanılgılarının giderilmesinde deneysel grubun sonuçları ile diğer grubun sonuçları arasında anlamlı bir fark bulundu. Deneysel grupta bulunan öğrencilerin son teste katkısı %12.6 olarak bulundu ve bu sonuç istatistiksel olarak anlamlı bir sonuçtu (F, 9 = 20.03, p < .05). Bu sonuçlar baz alındığında sonuç olarak denilebilir ki normal dersle birleştirilen web tabanlı fizik programı öğrencilerin bu konulardaki kavram yanılgılarını gidermede etkili olmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to deal with misconceptions about force and motion concepts in physics. A total of 125 subjects, in Brevard County, Florida were selected by a sample of convenience to participate in this study during the fall of 1999-2000 academic years. The Multiple Analysis of Covariance (MANCOVA) analysis yielded a significant interaction for pretest and gender for dependent variable of Misconceptions. As a result of this, Attitude Treatment Interaction (ATI) was performed for dependent variable of misconceptions. ATI between pretest and gender relative to misconception was significant. When dependent variable is analyzed, there was a significance difference between treatment and control groups relative to misconceptions score. Group membership contributed 12.6% additional knowledge of posttest score variability, which was statistically significant for misconceptions (F1,9 = 20.03, p &lt; .05). Based on this result, it can be concluded that incorporating the web-based physics program with traditional lecturing did have a significant effect on dispelling students' misconceptions about force and motion concepts.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Destekli Eğitimen_US
dc.subjectFizik Eğitimien_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectWeb Tabanlı Öğrenimen_US
dc.titleDealing with misconceptions about force and motion concepts in physics: a study of using web-based physics programen_US
dc.title.alternativeFizikte kuvvet ve hareket konularındaki kavram yanılgılarının üstesinden gelme: bir web tabanlı fizik programının kullanılması ile ilgili çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage40en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster