dc.contributor.author | Demirci, Neşet | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:39:10Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:39:10Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.issn | 1300-5340 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/5256 | |
dc.description | research | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışına, fizikte kuvvet ve hareket konuları hakkındaki kavram yanılgıları ile ilgilidir. 1999-2000 öğretim yarıyılında Florida/USA "Brevard County'de" toplam 125 öğrencinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Çoklu Kovaryet Analizi (MANCOVA) bağımsız değişken olan kavram yanılgıları için cinsiyet ve ön test sonuçları arasında bir ilişkiyi anlamlı çıkardı ve buna bağlı olarak da Tavır Davranış Etkileşimi (ATI) analizi yapıldı. ATI analizini kullanarak kavram yanılgıları İçin ön test sonuçları ile cinsiyet arasındaki ilişki incelendi. İncelemeler sonucu, öğrencilerin kuvvet ve hareket konulandaki kavram yanılgılarının giderilmesinde deneysel grubun sonuçları ile diğer grubun sonuçları arasında anlamlı bir fark bulundu. Deneysel grupta bulunan öğrencilerin son teste katkısı %12.6 olarak bulundu ve bu sonuç istatistiksel olarak anlamlı bir sonuçtu (F, 9 = 20.03, p < .05). Bu sonuçlar baz alındığında sonuç olarak denilebilir ki normal dersle birleştirilen web tabanlı fizik programı öğrencilerin bu konulardaki kavram yanılgılarını gidermede etkili olmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study was to deal with misconceptions about force and motion concepts in physics. A total of 125 subjects, in Brevard County, Florida were selected by a sample of convenience to participate in this study during the fall of 1999-2000 academic years. The Multiple Analysis of Covariance (MANCOVA) analysis yielded a significant interaction for pretest and gender for dependent variable of Misconceptions. As a result of this, Attitude Treatment Interaction (ATI) was performed for dependent variable of misconceptions. ATI between pretest and gender relative to misconception was significant. When dependent variable is analyzed, there was a significance difference between treatment and control groups relative to misconceptions score. Group membership contributed 12.6% additional knowledge of posttest score variability, which was statistically significant for misconceptions (F1,9 = 20.03, p < .05). Based on this result, it can be concluded that incorporating the web-based physics program with traditional lecturing did have a significant effect on dispelling students' misconceptions about force and motion concepts. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Destekli Eğitim | en_US |
dc.subject | Fizik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Fen Eğitimi | en_US |
dc.subject | Web Tabanlı Öğrenim | en_US |
dc.title | Dealing with misconceptions about force and motion concepts in physics: a study of using web-based physics program | en_US |
dc.title.alternative | Fizikte kuvvet ve hareket konularındaki kavram yanılgılarının üstesinden gelme: bir web tabanlı fizik programının kullanılması ile ilgili çalışma | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.issue | 24 | en_US |
dc.identifier.startpage | 40 | en_US |
dc.identifier.endpage | 47 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |