Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaçar, Turhan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:09Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:09Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5250
dc.descriptionotheren_US
dc.description.abstractErken Kilise konsillerinin yapısı eskiçağlı Hıristiyan yazarlar tarafından farklı değelendirilmektedir. Bir yanda bu konsilleri Hıristiyanlık propagandası için geliştirilmiş kurumlar olarak ele alınırken, öbür yanda, konsiller siyasal çatışmalar platformu olarak görülmektedir. İznik konsilini temel alan bu çalışma bu iki farklı fikri dengelemeyi amaçlamaktadır. Burdaki yaklaşım, kilise konsillerinin toplanmasından, kilise liderlerinin sorunlara yaklaşım tarzına kadar değişen derecelerde siyasallaşmayı ele almaktır. İznik konsiline ilişkin burada dört temel problem tesbit edilmiştir: toplantı yerinin Ankara 'dan İznik'e aktarılması, imparatorluk makamının müdahaleleri, itikad metninin ve kanonların siyasallaştırılması.Konsil yerinin degistirilmesi tamamen kilise içi politik kaygılardan kaynaklanmaktadır. Imparatorun amacı dini sorunlara bulaşmaktan ziyade kiliseyi birleştirecek bir çözüm bulma iken, kilise liderleri rakiplerini saf dışı bırakmak için hemen her yolu denemkteydiler.Ancak konsiller Hıristiyanlık tarihi açısından ele alındıgı zaman büsbütün olumsuz sonuçlar da dogurmamıştır, çünkü hem kilise disiplini hem de itikadi kimlik bu konsillerde tanımlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe Christian opinions regarding the nature of the early church councils differed whether they were an instrument of the Christian propaganda or they were the platforms for political conflicts. This paper, having taken the council of Nicaea as a case study, seeks to redress the balance between these two entirely different perceptions. The approach here is an attempt to understand the degree of the politicization of a church meeting from the aspects of convocation, the way the Church Fathers handled the business, the imperial attitudes and expectations. I have four main concerns here; the reasons behind the relocation of council from Ankcyra to Nikaia, the contribution of the imperial bureau to politicization and controversies on the creeds and canons. My answers to the above problems are mainly these. The change of the site of the council was completely a political enterprise of Eusebius of Nicomedia, as he discerned the disaster the Arians would have come across. The imperial authority did not directly get involved the religious controversies, the emperor only wanted to unite the church. The early church fathers tried every method to produce a text which would test or excommunicate their rivals. However the church councils were not that bad at all, as they were also concerned the moral and religious problems of their congregations and it was through the church councils that the identity of catholic or orthodox emerged out of shadow.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDördüncü Yüzyıl Kilise tarihien_US
dc.subjectİznik Konsilien_US
dc.subjectAriusçu Tartışmaen_US
dc.subjectThe Fourth-Century Church Politicsen_US
dc.subjectThe Council of Nicaeaen_US
dc.subjectThe Arian Controversyen_US
dc.titleRoma İmparatorluğun'da kilise konsillerinin siyasallaşması: İznik örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentFen-Edebiyat Fakültesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster