Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgül, Soner
dc.contributor.authorErgül, Suzan
dc.contributor.authorKüçüközer, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:04Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:04Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5216
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractTürkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim VIII. Sınıf Fen Bilgisi dersinin Maddenin Yapısı bölümünde Atomlar ve Moleküller konusundaki "Elementlerden Bileşik Eldesi" isimli deneysel yöntem incelenmiş ve uygulamadaki aksaklıklar belirlenmiştir. Bu aksaklıkları gidermek için öneriler yapılarak iki yeni deneysel yöntem sunulmuştur. Bu çalışmada önerilen deneysel yöntemlerde, kükürt tozunun havada (oksijenli ortamda) yakılması ile SO2 bileşiği oluşturulmaktadır. Her bir deney, azami 20 dakikada gerçekleştirilebilmekte ve tüm deneyler işitme, görme,koklama ve dokunma duyuları ile belirlenebilen renk değişimi, kokulu gaz çıkışı, renkli yanma ve patlama gibi nitel analiz verileri içermektedir.en_US
dc.description.abstractThe experimental method named "Compound Formation from Elements" in the Atom and Molecules subject in the Structure of Matter unit taught in the VIII. Grade Science Courses in Turkish National Education Ministry's Primary Schools was studied and the problems in application were determined. Two new experiments were suggested to overcome these problems. In the experimental methods suggested in this study, sulfur dioxide (SO2) is formed by burning sulfur powder in the air (i.e. in oxygen medium). It takes maximum 20 minutes to perform each experiment and all of the experiments include qualitative analysis indicators such as color changes, smelling gas, colored flame, and barking sound formations that are received and felt, as the faculties of hearing, sight, smell, and touch.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGösteri Deneyien_US
dc.subjectFen Öğretimien_US
dc.subjectElementen_US
dc.subjectBileşiken_US
dc.subjectDemonstrationen_US
dc.subjectScience Teachingen_US
dc.subjectElementen_US
dc.subjectCompounden_US
dc.titleTürkiye'de ilköğretim okullarında VIII. sınıf fen bilgisi dersi uygulamaları: elementlerden bileşik oluşumunun gösterilmesi için yeni bir deneysel yöntemen_US
dc.title.alternativeEight grade science course applications in Turkish primary schools: a new experimental method for demonstration of compound formation from elementsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage104en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster