Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorÖzsoy, Nesrin
dc.contributor.authorYağdıran, Emine
dc.contributor.authorÖztürk, Gülcan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:02Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:02Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5203
dc.descriptionYağdıran, Emine (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 10. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile geometrik düşünme düzeylerini belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir’de bir Anadolu lisesinde öğrenim gören yetmiş dokuz 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Kolb Öğrenme Stili Envanteri ile geometrik düşünme düzeylerini belirlemek için araştırmacılar tarafından hazırlanmış 25 sorudan oluşan bir geometri testi kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre, öğrencilerin genelde ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stillerine sahip oldukları ve geometrik düşünme düzeylerinin de düzey 2 (analitik dönem) ve düzey 3 (yaşantıya bağlı çıkarım) olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin her iki testten almış oldukları puanlar arasındaki ilişkiye $X^2$ testi ile bakılmıştır. Öğrenme stilleri ile geometrik düşünme düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır [$X^2_{(6)}$=6.396, p=0.38 > 0.05]. Bu bulgular onuncu sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerini tahmin etmede öğrenme stillerinin etkili bir değişken olmadığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the relationship between tenth grade students #8217; learning styles and their geometric thinking levels. Participants were 79 students of tenth grade from an Anatolian high school in Balikesir. Kolb #8217;s Learning Style Inventory was used to determine their learning styles; and, a Geometric Thinking Levels Test consisting twenty-five, was administered to determine their geometric thinking levels. Results showed that students had assimilator and converger learning styles, and they were at level 2 (analysis) and level 3 (Informal deduction) in general. In order to determine the relation between their learning styles and geometric thinking levels, $X^2$ test was conducted. No statistically significant relationship was found between tenth grade students #8217; learning styles and their geometric thinking levels [$X^2_{(6)}$=6.396, p=0.38 > 0.05]. These findings point out the fact that learning styles could not be considered as an effective contributor to participants #8217; geometric levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTemel ve Orta Eğitimen_US
dc.subjectGeometrien_US
dc.subjectÖğrenme Stillerien_US
dc.subjectİlk Öğretim İkinci Kademe Öğrencilerien_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.titleOnuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve geometrik düşünme düzeylerien_US
dc.title.alternativeTenth grade students' learning styles and their geometric thinking levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage50en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster