Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaşlı, Mehmet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:46Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:46Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-6739
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5085
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, çalışanların güdülenmesinde önemli araçlardan biri olan “iş özellikleri modeli”nin otel işletmesi çalışanları üzerinde uygulanabilir olup olmadığını test etmektir. Bu amaçla iş özellikleri literatürü incelemiş ve bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket, pilot çalışmadan sonra Balıkesir-Gönen Kaplıcalar İşletmesi A.Ş., Entur Termal Otel, Ömür Otel ve Adramis Termal Otel’de 431 çalışana uygulanmıştır. Araştırmada ileri sürülen hipotezler ki-kare analizi ile test edilmiş ve hipotezler kabul edilmiştir. İş özellikleriyle ilgili ifadeler açıklayıcı faktör analizine tabi tutulmuş ve bunun sonucunda 3 faktör boyutu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda elde edilen verilerden hareketle, “işi anlamlı hissetme” ye ilişkin üç iş özelliği ile (“beceri çeşitliliği”, “görev bütünlüğü”, “görevin önemi”) otel çalışan-larının işi anlamlı hissetmesi ve dolayısıyla iş motivasyonunun artması arasında anlamlı / önemli bir ilişki olduğu ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims at testing whether #8220;job characteristics model #8221;, one of the important ways of motivating workers, can be applied to hotel workers or not. The hypotheses in this study are analyzed by using chi-square test to detect possible relationships. The empirical results indicate that the hypotheses are accepted. The empirical application of the research is practiced at Balıkesir-Gönen Kaplıcalar İşletmesi A.Ş., Entur Termal Hotel, Ömür Hotel and Adramis Termal Hotel with 431 workers through a survey. The statements about working features are analyzed with explanatory factor analysis, and three factor-dimensions are found according to the results. Regarding the results of the study, it is found that three working traits associated with #8220;the meaningfulness of work #8221; is a cause of #8220;making hotel employees feel how meaningful their work is #8221;, which contributes to an increase in working motivation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş Özellikleri Modelien_US
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.subjectİşi Anlamlı Hissetmeen_US
dc.subjectJob Characteristics Modelen_US
dc.subjectHotel Managementen_US
dc.subjectFeeling the Meaning of Work (Feeling The Work Meaningful)en_US
dc.titleİş özellikleri modelinin otel işletmelerinde uygulanabilirliğine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on applicability of the job characteristics model to hotelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDoğuş Üniversitesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentGönen Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster