Solunum Sistemi konusunun oluşturmacı yaklaşıma dayalı öğretiminin 6. sınıf öğrenci başarısına etkisi
Özet
Bu çalışmada, 6. sınıf Fen Bilgisi dersi "Solunum Sistemi" konusunun oluşturmacı öğrenmeye göre hazırlanan öğretimin, öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir. Çalışmada geliştirilen test, çalışma grubuna, ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna oluşturmacı yaklaşıma göre hazırlanan öğretim, kontrol grubuna da geleneksel öğretim uygulanmıştır. Tasarlanan oluşturmacı öğretim modeli, konu anlatım metni, çalışma yaprakları, solunum sistemi modeli ve bulmacalardan oluşmaktadır. Veriler, ANOVA ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, oluşturmacı yaklaşımla tasarlanan öğretimin öğrencilerin başarılarını ve solunum sistemi konusunu anlama düzeylerini pozitif etkilediği ortaya koymuştur. Ayrıca öğretim öncesi belirlenen kavram yanılgılarının öğretim sonrasında ortadan kalktığı ve bu açıdan oluşturmacı öğretim modelinin daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın son aşamasında ise; "Solunum Sistemi" ile ilgili kavramları öğrencilerin daha iyi anlamalarını sağlayabilecek öneriler sunulmuştur. In this study, the effect of using the constructivist approach in teaching #8220;Respiratory System #8221; on 6th grade students #8217; achievement was examined. An achievement test was developed and applied as a sampling, pre-test and post-test. The sampling data were collected from a primary school in Balikesir during 2004-2005 academic year. 64 students from two classes were included in this study. After the pre-test, the instruction model was applied to the experimental group but no change was made to the teaching style for the control group. The instruction model consist of concept teaching text, worksheets, respiratory system model and crossword. Data was analyzed by ANOVA. The results showed that constructivist approach effects on the students #8217; accomplishment and understanding levels of #8220;Respiratory System #8221; topic better than traditional one.