Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSakin, Raif
dc.contributor.authorEr, Muharrem
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:28Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-1884
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4919
dc.descriptionSakin, Raif ( Balikesir Author )en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, 1100-H14 alüminyum alaşımı plakaların yüksek çevrimdeki yorulma davranışları incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı, oda sıcaklığında haddeleme doğrultusunun çekme ve düzlemsel eğilmeli yorulma özelliklerine etkisini incelemektir. Bunun için özel olarak ankastre tip düzlemsel-eğme yapan test makinesi tasarlandı ve imal edildi. Yorulma testleri için, alüminyum plakalar haddeleme yönüne paralel ve dik olarak iki farklı yönde kesildiler. Farklı sehim genlikleri kullanılarak sehim-kontrollü ve tam değişken yüklemeli (R=-1) yorulma testi uygulanmıştır. Testlere $10^ 7$ yük tekrar sayısına kadar devam edilerek alüminyum plakalar için S-N eğrileri elde edildi. Numunelerin mekanik özelliklerinin tespiti için yorulma testlerinin yanı sıra çekme testleri de gerçekleştirildi. Çalışma sonunda, çekme ve akma mukavemetinin oda sıcaklığında haddeleme yönünden ortalama %2 etkilendiği görülmüştür. Ancak haddeleme yönünün yorulma mukavemetine etkisi düşük çevrimli bölgede %30’dan daha büyük iken, yüksek çevrimli yorulma bölgesinde sıfıra kadar inmiştir. Özellikle yüksek çevrimli yorulma (YÇY, ?$10^ 7$) bölgedeki yorulma testleri sonucunda, farklı tekstür yapısına sahip numunelerde yorulma izlerinin azalması, mikro-yapının benzerliği ve istikrarlı çatlak büyümesi haddeleme yönünün yorulma mukavemetini etkilememesinin bir kanıtıdır. Sonuçlara göre, 1100-H14 alüminyumun düşük çevrimli bölgede ve yüksek yorulma mukavemeti gerektirmeyen tasarımlarda kullanılması tavsiye edilir. Ayrıca pratik uygulamalarda tasarımcıya yardımcı olmak için çekme ve yorulma mukavemetleri arasındaki ilişkiyi gösteren ampirik formüller verilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the high-cycle fatigue behavior of aluminum 1100-H14 alloy has been investigated. The main purpose of this study is the investigation of the effects of the rolling direction on tensile and plane-bending fatigue properties at room temperature. A cantilever plane-bending test machine was specially designed and manufactured for this purpose. Aluminum plates were cut in longitudinal and transverse orientations to the rolling direction. The fatigue tests using different deflection amplitudes were conducted under deflection-control and fully-reversed loading (R=-1). Tests were continued up to $10^ 7$ cycles to obtain S-N curves for aluminum alloy plates. Besides the fatigue tests, in addition tensile tests were performed to determine the mechanical properties of the specimens. As a result, it was observed that tensile strength and yield strength are affected by rolling direction in 2% of average at the room temperature. However, the effect of rolling direction on fatigue strength is greater than 30% in low-cycle region, while decreased nearly zero in high-cycle fatigue region. With respect to the results of the fatigue tests in high-cycle region (HCF, #8776;$10^ 7$), the reduction of fatigue traces, similarity of the micro-structure and stable growth direction of the samples of the different texture structures show that the fatigue strength does not affected by the rolling direction. According to results, 1100-H14 aluminum is recommended for use in low cycle region and designs in which are not required to have high fatigue strength. Also, to help the designers of the practical applications, empirical formulas were given between the tensile and fatigue strengths.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject1100-H14 Alüminyum Alaşımıen_US
dc.subjectDüzlemsel-Eğme Yorulmasıen_US
dc.subjectSehim Kontrollüen_US
dc.subjectDüşük Çevrimli Yorulma (DÇY)en_US
dc.subjectYüksek Çevrimli Yorulma (YÇY)en_US
dc.subjectHaddeleme Yönüen_US
dc.subjectS- N Eğrilerien_US
dc.subject1100-H14 Aluminum Alloyen_US
dc.subjectPlane-Bending Fatigueen_US
dc.subjectDeflection-Controlleden_US
dc.subjectLow-Cycle Fatigue (LCF)en_US
dc.subjectHigh-Cycle Fatigue (HCF)en_US
dc.subjectRolling Orientationen_US
dc.subjectS-N Curvesen_US
dc.title1100-H14 alüminyum alaşımının düzlemsel eğme gerilmeli yorulma davranışının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of plane-bending fatigue behavior of 1100-H14 aluminum alloyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentEdremit Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage223en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster