Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAr, Aybeniz Akdeniz
dc.contributor.authorTokol, Tuncer
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:25Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4893
dc.descriptionAr, Aybeniz Akdeniz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye’deki tekstil sektöründeki ihracatçı işletmelerin uyguladıkları yeşil pazarlama uygulamaları ile elde ettikleri kazanımları ortaya çıkarmaktır. Araştırma 2007 yılında İstanbul Sanayi Odası tarafından belirlenen Türkiye’nin, ihracat rakamlarına göre ilk 1000 işletmesi arasına giren tekstil işletmelerinin yöneticileri arasında yapılmıştır. 1000 işletme arasına giren tekstil işletmesi sayısı 153’tür. İhracatçı tekstil işletmelerinin yeşil pazarlama uygulamaları ve elde ettikleri kazanımları faktör ve regresyon analizleri yapılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak tekstil işletmeleri yeşil pazarlama stratejilerini uygulayarak pek çok kazanım elde ederler. Elde edilen kazanımların yeşil pazarlama stratejileri ile ilişkisi vardır. Uygulanan stratejiler, uluslararası pazarda elde edilen kazanımları etkilemektedir. Yeşil ürün uygulamaları uluslararası ticaret boyutunda ve müşteri boyutunda yer alan kazanımların elde edilmesini beraberinde getirmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the benefits that export companies of textile sector in Turkey attain through green marketing strategies they apply. Research was conducted among managers of textile companies which rank among 1000 companies of Turkey according to export figures determined by Istanbul Chamber of Commerce in 2007. The number of textile companies which rank among 1000 companies is 153. Green marketing practices of exporter textile companies and attained benefits have been tried to be revealed with factor and regression analysis. As a result, textile companies attain many benefits by applying green marketing strategies. Benefits attained are related with the green marketing strategies. Applied strategies affect benefits attained in international market. Green product practices bring along benefits related with international trade and client dimensions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeşil Pazarlamaen_US
dc.subjectTekstil Sektörü ve Çevreen_US
dc.subjectÇevresel Kazanımlaren_US
dc.subjectGreen Marketingen_US
dc.subjectTextile Sector and Environmenten_US
dc.subjectEnvironmental Benefitsen_US
dc.titleTekstil sektöründekiişletmelerin yeşil pazarlamadan kaynaklı kazanımlarıen_US
dc.title.alternativeBenefits of companies in textile sector arising from green marketingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentBandırma Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage148en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster