Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Volkan
dc.contributor.authorAkkılıç, Mehmet Emin
dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:10Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-099X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4692
dc.descriptionÖzbek, Volkan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın üç amacı bulunmaktadır. Birincisi, seyahat acentalarının ürünlerini yanlış, eksik ya da nötr (olması gereken) bilgi kullanarak sunmalarının tüketicilerin etik problem algılama düzeyini değiştirip değiştirmediğini belirlemektir. İkinci amaç, eksik, yanlış ya da nötr bilgi sunumunda tüketicilerin firmaya ilişkin genel tutumlarının ve firma ürünlerini satın alma niyetlerinin değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın son amacı ise, algılanan etik problem, firmaya ilişkin genel tutum ve etik niyetler arasındaki olası doğrusal ilişkileri tespit etmektir. Araştırma, seyahat acentası müşterileri üzerinde senaryo tekniğine dayalı yüz yüze anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Cevaplayıcılar kolayda örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, cevaplayıcıların farklı hikâyelerde farklı etik problem algılama düzeyine sahip olduğu bulunmuştur. Aynı şekilde, farklı hikâyelerde cevaplayıcıların seyahat acentasına olan genel tutumu ve acentanın hizmetlerini satın alma niyeti de farklılık göstermektedir. Araştırmanın bir diğer bulgusu, algılanan etik problem, genel tutum ve satın alma niyeti arasında doğrusal ilişkilerin tespit edilmiş olmasıdır.en_US
dc.description.abstractThis study has three aims. Firstly, it is to determine whether travel agents #8217; serving their products incomplete, wrong and neutral ( how it should be) changes consumers #8217; level of perceiving ethical problem or not. Second aim is to determine whether consumers #8217; general attitudes towards the company and their intention to buy the products of the company have changed or not on presentation of incomplete, wrong and neutral products. The last aim of the study is to determine linear relationships among perceived ethical problem, general attitude towards the company and ethical intentions. The study was conducted on the consumers of travel agent by using face to face questionnaire based on scenario analysis. Participants were determined by convenience sampling. It was found in the result of the study that participants had different levels of ethical problem perceptions in different occasions. Similarly, in different occasions, participants #8217; general attitude to travel agent and intentions to buy services of travel agent differ. Another finding of the study is that a linear relationship has been determined among the perceived ethical problem, general attitude and intention to buy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectPazarlama Etiğien_US
dc.subjectAlgılanan Etik Problemen_US
dc.subjectEtik Niyetleren_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectSeyahat Acentasıen_US
dc.subjectMarketing Ethicsen_US
dc.subjectPerceived Ethical Problemen_US
dc.subjectEthical Intentionsen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectTravel Agenten_US
dc.titleTüketicilerin seyahat acentalarına ilişkin etik algıları ve niyetlerini belirlemeye yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study on determining consumers’ ethical perceptions and intentions regarding travel agentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Akademik Bakışen_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage325en_US
dc.identifier.endpage338en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster