Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzmen, Halil İbrahim
dc.contributor.authorVilli, Bilge
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:08Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0035
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4239
dc.descriptionÖzmen, Halil İbrahim (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractİnsan sosyalliği ile internet birleşiminin sonucu olarak ortaya çıkan sosyal medya, işletmelere farklı alanlarda fırsatlar yaratabilmektedir. İşletmecilik dünyasında sosyal medya, ağırlıklı olarak müşteri iletişimi ve pazarlama temelli kullanılmaktadır. Bu noktada, sosyal medyanın işletmelerin kurumsal düzeyde yatırımcıları ile etkileşim kurmasındaki potansiyeli ve finansman konusundaki kullanım alternatifleri gözden kaçırılmaktadır. Çalışmada, bu hareket noktasından çıkarak, Borsa İstanbul'da faaliyet gösteren işletmelerden sosyal medya etkinliği olan işletmeler ile olmayan işletmelerin finansal performansları analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda sosyal medya etkinliği olan işletmelerin olmayan işletmelerden Piyasa Değeri, Net Satışlar, Net kârlar, Fiyat/Kazanç Oranı, Firma Değeri/Net Satışlar ve Halka Açıklık Oranı Piyasa Değerine göre istatistiksel olarak farklılaştığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractHaving emerged as a result of the combination of human sociability and the Internet, social media can create opportunities in different fields for enterprises. Social media is substantially used as customer communication and marketing based in the world of business administration. At this point, social media's potential in the corporate level interaction of the enterprises with their investors and the alternatives of usage in terms of finance are overlooked. From this point forth, the financial performances of the enterprises with and without social media activities which operate in Istanbul Stock Exchange have been analyzed in this study. As a result of the study, it was determined that Market Value, Net Sales, Net profits and Free Float Rate of the enterprises with social media activities statistically differed from the enterprises without social media activities when compared to Market Value.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectKurumsal Performansen_US
dc.subjectBorsa Istanbulen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectCorporate Performanceen_US
dc.subjectBorsa İstanbulen_US
dc.titleSosyal medya ve finansal performans: Borsa İstanbul'da işlem gören işletmeler üzerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeSocial media and financial performance: A research on companies traded in borsa Istanbulen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage269en_US
dc.identifier.endpage294en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster