Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHamarat, Derya
dc.contributor.authorIşıtan, Sonnur
dc.contributor.authorÖzcan, Ayça
dc.contributor.authorKaraşahin, Hafize
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:44Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4051
dc.descriptionHamarat, Derya (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışma,4-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının en çok hangi çizgi filmleri izlediklerini ve bu çizgi filmlerin içeriklerinin belirtilen yaş dönemindeki çocukların gelişimleri açısından uygun olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araş- tırmada, içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak için görüşme formu ve kontrol listesi uygulanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 12.0 programında (Statistical Package for Social Sciences) yapılmıştır. Yapılan görüşmelere göre çocuklar tarafından en çok izlenen çizgi filmler Caillou ve Sünger Bob olarak tespit edilmiştir. Yapılan araş- tırma sonucun da; incelenen çizgi filmlerin içerik analizi doğrultusunda Caillou çizgi filminin Sünger Bob göre çocukların yaşantısına daha uygun olduğu ve gelişimlerine daha fazla katkı sağladığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research was done to idenfity the cartoons that(4-6 year-old) preschool children watched most and whether these cartoons were appropriate for those age group or not. Previous research contetnt analysis method has used. In order to gather data, interviewing forms and control list/checklist were used. All data were analyzed by SPSS 12.0 program. According to meetings done for this research, cartoons named Caillou and Sponge Bob were stated as the most watched cartoons by children. As a result, the cartoon Caillou was determined more appropriate and contributing to children’s developments than Sponge Bob cartoon on terms of contents of cartoons consirdering children’s livings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectÇizgi Filmen_US
dc.subjectKitle İletişim Araçlarıen_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.subjectCartoonen_US
dc.subjectThe Mass Media Toolsen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının izledikleri çizgi filmler üzerine bir inceleme: Caillou ve Sünger Bob örneğien_US
dc.title.alternativeAn assessment on cartoons which are watched by preschoolers: The sample of Caıllou and Sponge Boben_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster