Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Selin
dc.contributor.authorAydın, Serap Öz
dc.contributor.authorYurdakul, Bünyamin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:34Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3953
dc.descriptionAydın, Serap Öz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada 7.sınıf İnsan Ve Çevre ünitesinin uygulama süreçlerinde öğrenciler tarafından oluşturulan öğrenme ürünleri sonucunda elde edilen bilimsel süreç becerileri kazanımları ile programda kazanılması öngörülen bilimsel süreç becerileri kazanımları karşılaştırılmıştır. Veriler etkinliklerin uygulanması sırasında doküman analizi, görüşme ve video kayıtlarının analizleriyle toplanmıştır. Araştırma Marmara Bölgesindeki bir ilköğretim okulunda 2007- 2008 öğretim yılında 22 öğrenciyle yapılmıştır. Bu çalışma için 11 öğrencinin verileri kullanılmıştır. Sınıf dışında ödev şeklinde yapılan etkinlikler sırasında kullanılmış olabilecek bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi için görüşme yapılmıştır. Sonuçta, tahminde bulunma ve tahminlerini not etme, gözlem yapma ve bir forma kaydetme, sınıf tartışması, kompozisyon yazma, rapor hazırlama etkinlikleri uygulanırken öğrencilerin programda belirtilenden daha fazla bilimsel süreç becerisi kullandığı belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThis study is a comparison study between science process skill attainments that students built as a result of learning products in the implementation process of 7th grade Human and Environment Unit and the anticipated science process skill attainments in the science and technology curriculum. Sample of the study consists of 22 students enrolled in a primary school in 2007-2008 school years in Marmara District in Turkey. However, data of 11 students are used for this study. Data are gathered through document analysis, interviews and analysis of video recordings during the implementation of activities. Interviews are performed in order to determine science process skills that might be shown in outside the classroom activities such as homework. Results of the study showed that students are using more science process skills during the activities than indicated in the curriculum. These skills are listed as prediction and note taking, observation and filling in the form, classroom discussion, writing an essay and preparing a reporten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectScientific Process Skillsen_US
dc.subjectScience Technology Program For 7th Gradeen_US
dc.subjectActivity Assessmenten_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subject7.Sınıf Fen Ve Teknoloji Öğretim Programıen_US
dc.subjectEtkinlik Değerlendirmeen_US
dc.titleSeventh grade science and technology course evaluation activities in the unit of human and environment according to the science process skillsen_US
dc.title.alternativeFen ve teknoloji dersi öğretim programı yedinci sınıf insan ve çevre ünitesindeki etkinliklerin bilimsel süreç becerileri açısından değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage32en_US
dc.identifier.endpage59en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster