The effects of using online concordancers on teaching grammar
Özet
Yapılan çalışmalar çoğunlukla çevrimiçi derlemlerin sözcük öğretimindeki etkileri üzerine odaklanmışken, çevrimiçi derlemlerin dilbilgisi öğretimi ve öğrenimi üzerine yapılan çalışmaların sayısı bir hayli sınırlıdır. Bu nedene dayanarak, mevcut çalışma, çevrimiçi derlemlerin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi ve öğrenimi bağlamında dilbilgisi öğretimi ve öğrenimine olan etkilerini gözden geçirmeyi ve elde edilen araştırma sonuçlarını yabancı dil öğretme ve öğrenme süreçlerinde uygulamaya yönelik öneriler sunmayı hedeflemektedir. Bir diğer amaç da ilgili konuda sonraki araştırmalara yol göstermektir. Bu amaçlara bağlı olarak, çalışma, çevrimiçi derlemlerin dilbilgisi öğretimi ve öğrenimi bağlamında yapılan bilimsel çalışmaların alanyazın taramasını kapsamaktadır. Sonuçlar, yabancı dil olarak İngilizce öğretme ve öğrenme süreçlerinde çevrimiçi derlemlerin ve özgün metinlerin ciddi katkı sağladığını göstermektedir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara dayanarak, yabancı dil öğretmenlerinin sözcük ve dilbilgisi öğretiminde çevrimiçi derlemleri öğretim etkinliklerinde öğretmenler tarafından etkin bir şekilde kullanılmaları önerilmektedir. Sonraki çalışmaların öğrenci ve öğretmenlerin bireysel farklılıkları ile çevrimiçi derlemlerin yabancı dil öğretme ve öğretimle süreçleri arasındaki ilişkilere odaklanması önerilmektedir Studies conducted so far have mainly focused on the effects of online concordancers on teaching vocabulary, while there is a lack of research focusing on the effects of online concordancers on teaching and learning grammar. Thus, this study aims to review the studies on the effects of online concordancers on teaching and learning grammar and how online concordancers promote learning grammar in English as a foreign language (EFL) context to make recommendations for researchers and to guide teachers in the light of current research results. The study reviews the studies that focused on the effects of online concordancers on teaching and learning grammar. Results show that the use of online concordancers and authentic texts promote teaching grammar in EFL learning and teaching processes. In the light of the results, it is recommended that teachers should integrate online concordances into their classroom practices to teach grammar and vocabulary effectively. It is also recommended that further research should focus on the relationship between learner and teacher differences and the use of online concordancers in teaching and learning grammar.