Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurak, Gürhan
dc.contributor.authorUrfa, Mehmet
dc.date.accessioned2017-11-13T11:22:09Z
dc.date.available2017-11-13T11:22:09Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017en
dc.identifier.citationUrfa, Mehmet. Bilim etiği öğretiminde ters yüz sınıf modelinin uygulanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3236
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada geleneksel yöntemden farklı olarak ev ödevleri ile sınıf içi etkinliklerin yer değiştirdiği ve son zamanlarda adından sıkça bahsedilen Ters Yüz Sınıf (TYS) modelinin uygulanmasına yönelik öğrenci görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma 2015-2016 güz yarıyılında, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 24 öğrenci ile Bilim Etiği dersi kapsamında 11 haftalık süre boyunca yürütülmüştür. Uygulama sürecinde öğrencilerin ders içi uygulamaları işbirlikli olarak gerçekleştirebilmeleri amacıyla çalışma grupları oluşturulmuştur. Çalışmada yapılandırılmış gözlem formu, gözlem, yapılandırılmış görüşme formu ve odak grup görüşmesi ile veriler toplanmıştır. Nicel destekli ve nitel ağırlıklı olan çalışmanın nicel boyutunda betimsel istatistiklerden, nitel boyutunda ise tematik analiz yönteminden faydalanılmıştır. Çalışmada verilerinin toplanması ve analizinde Rogers’ın Yeniliğin Yayılımı Kuramı kullanılmıştır. Bu çerçevede katılımcılardan elde edilen veriler ile TYS modelinin avantaj ve sınırlılıkları ifade edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde katılımcıların Bilim Etiği dersini TYS modeli ile işbirlikli öğrenmeleri hakkında olumlu görüşlere sahip oldukları, bu modelin motivasyonlarını artırdığı, yaygınlaştırılması gerektiği ve meslek hayatlarında bu model ile ders işlemeyi tercih etmek istedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to present students' views on a recently popular application of the Flipped Classroom (FC) model, in which homework and classroom activities switched to each other apart from traditional ones. The study was conducted in Computer Education and Instructional Technologies Education Department Science Ethics class in a state college with 24 students for 11 weeks period. During this period, study groups were created for students’ classroom activities in order to provide them with a collaborative environment. In the study, data from structured observation, observation, structured interview and focus group interview were collected. Descriptive statistics and thematic analysis methods have been used for the quantitative and qualitative aspect of the study respectively. Rogers' Diffusion of Innovations Theory was used in the data collection and data analysis stages. With the help of data obtained from the participants, the advantages and limitations of TYS model were identified. The results of the study are as follows: (1) participants have positive attitude towards cooperative learning in the Science Ethics course with the TYS model, (2) this model improves participants’ motivation, (3) it is advised to extend application areas, and (4) participants prefer to use this model for their future profession.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTers Yüz Sınıf Modelien_US
dc.subjectBilim Etiğien_US
dc.subjectFlipped Classroom Modelen_US
dc.subjectSciencetific Ecticsen_US
dc.titleBilim etiği öğretiminde ters yüz sınıf modelinin uygulanmasıen_US
dc.title.alternativeThe implementation of the flipped classroom model in the scientific ethics courceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster