Bilim etiği öğretiminde ters yüz sınıf modelinin uygulanması
Künye
Urfa, Mehmet. Bilim etiği öğretiminde ters yüz sınıf modelinin uygulanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017.Özet
Bu çalışmada geleneksel yöntemden farklı olarak ev ödevleri ile sınıf içi etkinliklerin yer değiştirdiği ve son zamanlarda adından sıkça bahsedilen Ters Yüz Sınıf (TYS) modelinin uygulanmasına yönelik öğrenci görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma 2015-2016 güz yarıyılında, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 24 öğrenci ile Bilim Etiği dersi kapsamında 11 haftalık süre boyunca yürütülmüştür. Uygulama sürecinde öğrencilerin ders içi uygulamaları işbirlikli olarak gerçekleştirebilmeleri amacıyla çalışma grupları oluşturulmuştur. Çalışmada yapılandırılmış gözlem formu, gözlem, yapılandırılmış görüşme formu ve odak grup görüşmesi ile veriler toplanmıştır. Nicel destekli ve nitel ağırlıklı olan çalışmanın nicel boyutunda betimsel istatistiklerden, nitel boyutunda ise tematik analiz yönteminden faydalanılmıştır. Çalışmada verilerinin toplanması ve analizinde Rogers’ın Yeniliğin Yayılımı Kuramı kullanılmıştır. Bu çerçevede katılımcılardan elde edilen veriler ile TYS modelinin avantaj ve sınırlılıkları ifade edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde katılımcıların Bilim Etiği dersini TYS modeli ile işbirlikli öğrenmeleri hakkında olumlu görüşlere sahip oldukları, bu modelin motivasyonlarını artırdığı, yaygınlaştırılması gerektiği ve meslek hayatlarında bu model ile ders işlemeyi tercih etmek istedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. This study aims to present students' views on a recently popular application of the Flipped Classroom (FC) model, in which homework and classroom activities switched to each other apart from traditional ones. The study was conducted in Computer Education and Instructional Technologies Education Department Science Ethics class in a state college with 24 students for 11 weeks period. During this period, study groups were created for students’ classroom activities in order to provide them with a collaborative environment. In the study, data from structured observation, observation, structured interview and focus group interview were collected. Descriptive statistics and thematic analysis methods have been used for the quantitative and qualitative aspect of the study respectively. Rogers' Diffusion of Innovations Theory was used in the data collection and data analysis stages. With the help of data obtained from the participants, the advantages and limitations of TYS model were identified. The results of the study are as follows: (1) participants have positive attitude towards cooperative learning in the Science Ethics course with the TYS model, (2) this model improves participants’ motivation, (3) it is advised to extend application areas, and (4) participants prefer to use this model for their future profession.